ایرانسل به عرضه سبدهای تخفیفی روزانه، هفتگی و ماهانه برای کاهش هزینه‌های تماس، ارسال پیام‌کوتاه (SMS)،ارسال پیام چندرسانه‌‌ای (MMS) و استفاده از خدمات اینترنت همراه (GPRS) اقدام کرد. ایرانسل اعلام کرد که از اول مهرماه تا ۳۰ آذرماه ۱۳۸۹، تمامی مشترکان قدیمی و جدید سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل، می‌توانند هر زمان که مایل باشند، برای برقراری تماس، ارسال پیام‌کوتاه و پیام‌ چندرسانه‌‌ای داخل شبکه (ایرانسل به ایرانسل) و گردش در اینترنت بوسیله GPRS و دریافت محصول از ویترین ایرانسل، از طرح‌های تخفیفی جدید تحت عنوان «سبدهای تخفیفی ایرانسل» برخوردار شوند. تمامی مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند این طرح‌ها را به طور ماهانه مشتمل بر دو طرح سبد بزرگ و کوچک، هفتگی و روزانه فعال کرده و به ترتیب از ۴۹، ۴۷، ۴۲ و ۳۴ درصد تخفیف در مکالمه، ارسال SMS و MMS، استفاده از GPRS و دریافت محصول از ویترین ایرانسل برخوردار شوند. بنا بر اعلام، مشترکانی هم که مایل به استفاده از تخفیف‌های آخر هفته برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه هستند هم می‌توانند با فعال‌سازی سبد ویژه آخر هفته، از ۴۱ درصد تخفیف در مکالمه، پیام‌کوتاه و پیام چندرسانه‌ای، استفاده از GPRS و دریافت محصول از ویترین ایرانسل برخوردار شوند.

ارائه سرویس‌های ویژه مشترکان اعتباری به مشترکان دائمی همراه اول

مدیر کل مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران از ارائه سرویس ارزش افزوده «همراهان اول» به مشترکان دائمی این اپراتور خبر داد. علی حمیدی در گفت وگو با موبنا با اشاره به اینکه سه سرویس ارزش افزوده «همراهان اول»، «انتقال اعتبار» و «هدیه سحر» به مناسبت ماه مبارک رمضان به مشترکان اعتباری همراه اول ارائه شد، اظهار داشت: این اپراتور ارائه چنین سرویس‌هایی را برای مشترکان دائمی خود در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه با ابلاغ مصوبه هیات مدیره این سرویس‌ها مشخص خواهد شد، افزود: این مصوبه تا دو هفته آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد. با سرویس «همراهان اول» (F&F)، مشترکان تلفن همراه اعتباری همراه اول می‌توانند پنج نفر از اعضای خانواده یا دوستان خود را در لیست همراهان اول قرار داده و در مدت زمان سه ماهه از ۲۰ درصد تخفیف مکالمه با این شماره‌ها بهره‌مند شوند.

۵ /۵۲ میلیون اشتراک تلفن همراه در ایران وجود دارد

مجمع جهانی، اقتصاد ایران را از نظر شاخص اشتراک تلفن همراه در میان ۱۳۹ کشور جهان در رده ۹۵ام قرار داد. در این رده‌بندی امارات متحده عربی در صدر قرار گرفته و استونی و بحرین نیز دوم و سوم شدند.

همچنین کشورهای قطر، عربستان سعودی، هنگ‌‌کنگ، پاناما، فدراسیون روسیه، ایتالیا و لیتوانی نیز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند. در پایین جدول نیز نام کشورهایی مانند اتیوپی، بوروندی، تیمور شرقی، مالاوی، بورکینافاسو، زیمبابوه، چاد،‌ روآندو، نپال و موزامبیک به چشم می‌خورد. ایران در این رده‌بندی از کشورهایی مانند اندونزی، کانادا، مصر، پاکستان، چین، هند، لبنان و سوریه بالاتر قرار گرفته است. در این رده‌بندی کشورها بر اساس تعداد اشتراک تلفن همراه در هر ۱۰۰ نفر دسته‌بندی شده‌اند. به طوری که بالاترین عملکرد مربوط به امارات متحده عربی است که در این کشور به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱/۲۳۲ خط تلفن همراه وجود دارد. ضریب مربوط به کشورهای استونی و بحرین نیز ۲۰۳ و ۴/۱۹۹ است. ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه در ایران نیز ۸/۷۰ اعلام شده است. با احتساب جمعیت ۲/۷۴میلیون نفری ایران و در نظر گرفتن شاخص فوق می‌توان نتیجه گرفت که هم‌اکنون نزدیک به ۵/۵۲ میلیون اشتراک تلفن همراه در ایران وجود دارد.