ممنوعیت رایانه در مدارس تا پیش از 9 سالگی کودکان

یک کارشناس برجسته انگلیسی معتقد است که کودکان باید تا پیش از ۹ سالگی از استفاده از رایانه در مدارس منع شوند، زیرا استفاده زودهنگام از این فن‌آوری به توانایی تمرکز آنها لطمه می‌زند. به گزارش ایسنا، به گفته دکتر اریک سیگمن، روانشناس و نویسنده، معرفی زودهنگام و استفاده بیش از اندازه از این فن‌آوری به کودکان خردسالی که مغز آنها به‌طور کامل شکل نگرفته، لطمه می‌زند.

در نتیجه، قوانین مقرر شده در سال ۲۰۰۸ در این کشور که بر اساس آنها کودکان نوپا باید از ۲۲ ماهگی با رایانه آشنا شوند، به شکل‌گیری مهارت‌های یادگیری کودکان آسیب وارد می‌کند.

وی در یک کنفرانس متخصصان مراقبت کودک اظهار کرد که کودکان نیاز دارند از دنیای سه‌بعدی واقعی برای یادگیری استفاده کنند.

بنا بر اظهارات این کارشناس، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد معرفی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اولیه مدرسه در واقع به مهارت‌هایی که وزیران دولتی گفته‌اند می‌خواهند در کودکان شکل بگیرند، مانند توانایی تمرکز برای یک مدت، لطمه می‌زند و بین انجام همزمان چند کار و تقویت تمرکز تضاد وجود داشته و اینها نباید و نمی‌توانند همزمان شکل بگیرند.

قانون مرحله بنیادی سال‌های اولیه جنجالی که هدف‌های آموزشی را برای کودکان از یک تا پنج سالگی تعیین کرده، می‌گوید که رایانه‌ها باید از ۲۲ ماهگی به کودکان معرفی شوند و کودکان از ۴۰ ماهگی باید بتوانند کارهای ICT ساده مانند انتخاب کانال در یک کنترل از راه دور تلویزیون و استفاده از موس و کیبورد را برای بهره گرفتن از نرم‌افزارهای مناسب در سنین پایین انجام دهند.

کودکان مدرسه ابتدایی در هفته یک درس ICT دارند و استفاده از رایانه برای درس‌های دیگر گسترده است. شواهد پژوهشی در مورد تاثیر ICT روی یادگیری کودکان، رشد اجتماعی و سلامت آنها متفاوت بوده، اما بحث در این مورد به طور روزافزون تقسیم شده است.