مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: اکنون در جهان بحث مسافت معنی ندارد و تعرفه‌های مخابراتی براساس میزان ترافیک رد و بدل شده، تغییر می‌کند؛ به این معنی که در کدام شهر یا مسیر ترافیک بیشتر و در کدام کم‌تر است و با توجه به آن، برای مشترکان تسهیلاتی در نظر می‌گیرند. صابر فیضی در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، با بیان اینکه تعرفه شهری همیشه ثابت است و معمولا در مکالمات بین‌شهری‌ بحث برروی تعرفه است، اظهار کرد: قبلا تعرفه مکالمات بین شهری به مسافت بستگی داشت که این روش قدیمی است و اکنون با استفاده از تکنولوژی‌ها به بحث برروی مسافت نیاز نیست و امیدواریم این مساله در تصمیم‌گیری جدید تعرفه‌ها حل شود.

وی افزود: امروزه درباره تعرفه‌ها نسبت به سبد خانوار هم بحث می‌کنند، مثلا تعرفه اینترنت در شمال و جنوب تهران یکی است یا تعرفه در یک شهر دورافتاده نیز مانند تهران است، در صورتی که در جهان این موضوع را به نوعی تغییر داده و به آن توجه دارند؛ ما نیز مشغول کار برروی این موضوع هستیم که همه بتوانند به صورت عادلانه نسبت به نیازی که دارند از آن استفاده کنند و بعد از این که کارمان تمام شد، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارجاع می‌دهیم تا در کمیسیون مربوطه مطرح شود. او گفت: بحثی که اکنون در مخابرات ایران بررسی می‌شود، یک پکیج است و به نوعی امکان افزایش بعضی از تعرفه‌ها و کاهش برخی دیگر وجود دارد؛ در کل می‌شود گفت که تعرفه‌ها عادلانه می‌شود.

فیضی تصریح کرد: در تعرفه‌هایی که ما می‌خواهیم پیشنهاد کنیم، استانداردهای جهانی هم از نظر نسبت هزینه‌ها مد نظر است تا بتوانیم یک پیشنهاد اصولی ارائه کنیم که حالت استاندارد هم داشته باشد.