تلویزیون‌های ایرانی در کسوت خارجی

بازار دیجیتال- در بازار راکد و بی‌رونق لوازم صوتی و تصویری این روزها شاهد اتفاقاتی هستیم که شاید تا قبل از اینکه چنین رکود طولانی مدتی دامن‌گیر بازار شود، با آنها مواجه نبودیم.

عرضه نمونه‌های تولیدی ایران به بازار به اسم نمونه‌های خارجی از سوی برخی از فعالان بازار با هدف دریافت مبلغی بیشتر از خریدار، یکی از اتفاقاتی است که این اواخر در بازار لوازم صوتی و تصویری شاهد آن هستیم.

این اقدام که بر اساس اعلام ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری به دلیل عدم نصب برچسب تولید ایران پشت کالاها و روی جعبه رخ داده است، باعث شده در حق مصرف‌کنندگان اجحاف شود و آنها بابت خرید کالایی که در ایران تولید شده است، مبلغ بیشتری بپردازند و تصور کنند کالا تولید کشور دیگری است.

در این رابطه گفت‌و‌‌گوی کوتاهی با ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری داشتیم که می‌خوانید:

طی مدت اخیر اخباری در زمینه سوءاستفاده برخی از فعالان بازار منتشر شده است مبنی بر اینکه گروهی از فعالان بازار کالاهای تولید ایران را به اسم کالای خارجی با مبلغ بالاتری در بازار به فروش می‌رسانند. شما چه برخوردی با این افراد می‌کنید؟ اصلا با این افراد برخوردی می‌شود؟

بله. طی مدت اخیر اخباری مبنی بر اینکه گروهی از فعالان بازار نمونه‌های ایرانی را به دلیل اینکه لیبل Made in IRAN روی آنها نصب نشده است، به اسم کالای تولید خارج از کشور با قیمت بالاتر از عرف بازار به فروش می‌رسانند. ما در این رابطه تولیدکنندگان ایرانی را ملزم به درج چنین برچسبی روی جعبه و پشت دستگاه کرده‌ایم.

با فروشندگان خاطی چه برخوردی کرده‌اید؟

ما نباید موجبات سوءاستفاده برخی از افراد را فراهم کنیم .به همین دلیل است که تولیدکنندگان را برای نصب چنین برچسبی مجاب کرده‌ایم.

تکلیف تلویزیون‌هایی که در بازار موجودند و چنین لیبلی ندارند، چه می‌شود؟

مصرف‌کنندگان باید توجه داشته باشند که اگر روی کالا و بروشور آن نام کشور تولید‌کننده درج نشده باشد، باید در مورد ملیت کالا تحقیق کنند و به حرف فروشنده اعتماد نکنند.