سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌با انتقاد از عملکرد دولت در واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران گفت: اصل واگذاری سهام بلوکی مخابرات اشتباه بود، چون مخابرات دولتی نبوده و متعلق به مردم است و دولت حق نداشت اموال مردم را بفروشد. محمدرضا خباز در گفت وگو با موبنا با بیان اینکه اصل واگذاری مخابرات خلاف قانون است و دولت فقط حق دارد اموال خود را واگذار کند، اظهار داشت: مخابرات کشور متعلق به صاحبان فیش است و مشترکان تلفن همراه و ثابت به اندازه ودیعه ای که به امانت نزد مخابرات دارند، در مخابرات سهم دارند. وی با تاکید بر اینکه در مرحله اول دولت اجازه فروش سهام مخابرات را نداشت، گفت: در بودجه‌های سالانه کشور یک ریال نیز به مخابرات داده نمی‌شود و مخابرات با سرمایه مردم اداره شده است. خباز با بیان اینکه دولت مخابرات را که ۸۰‌هزار میلیارد تومان می‌ارزید به یک دهم قیمت فروخت، افزود: در فروش سهام مخابرات اصلا رقابتی وجود نداشت که این نیز از دیگر معایب این معامله بوده است. دیگر انتقادی که به این مساله وارد است آن که دولت مخابرات را به صورت قسطی فروخت.

حجاج نسبت به قطع شدن ارتباط اطمینان حاصل کنند

شبکه تلفن همراه ایران به‌گونه‌ای تعریف شده که اگر مشترکی تلفن همراهش را بعد از مکالمه قطع نکند، ارتباط پس از حداکثر ۵۹دقیقه و ۵۹ثانیه قطع خواهد شد، اما در عربستان اینگونه نیست و ممکن است این ارتباط تا چند ساعت برقرار باشد و در نتیجه مشترک هزینه بسیار زیادی را متحمل شود. عباس لطفعلیان، مدیر کل روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تاکید کرد: زائران خانه خدا حتما بعد از هر مکالمه نسبت به قطع بودن سیم‌کارت تلفن همراهشان اطمینان حاصل کنند. وی همچنین اظهار کرد: زائران نباید به هیچ‌وجه گوشی تهران خود را در اختیار سایر افراد قرار دهند زیرا مواردی را شاهد بودیم که زائری بنا به درخواستی گوشی خود را به فرد دیگری داده و گوشی‌اش به سرقت رفته بود. لطفعلیان گفت: ۴۰‌درصد زائرانی که سیم‌کارتشان مفقود شده، کسانی بودند که بنا به دلایلی و برای استفاده از سیم‌کارت اعتباری آنجا سیم‌کارت اصلی خود را از گوشی خارج کرده و آن را در جیب یا دستمال کاغذی می‌گذارند و این موضوع موجب گم شدن سیم‌کارت می‌شود، بنابراین زائران باید توجه داشته باشند که بعد از خروج سیم‌کارت از گوشی حتما آن را در جای مناسب و امن قرار دهند.

فراخوان نوکیا برای جمع آوری شارژر معیوب

به کاربران نوکیا که دارای نوع مشخصی از شارژرهای نوکیا هستند توصیه می‌شود که شارژرخود را به طور رایگان تعویض کنند. روابط عمومی‌نوکیا با اعلام این مطلب گفت در یکی از آزمایشات کنترل کیفیت روتین، نوکیا متوجه شده است که یک مشکل کیفی در شارژرهای مشخصی که توسط یکی از تامین‌کنندگان تولید شده اند وجود دارد. در این شارژرها، پوشش پلاستیکی ممکن است لق و جدا شده اجزای داخلی شارژر نمایان شده و امکان خطر برق گرفتگی در صورت تماس با بخش‌های خاصی از اجزای داخلی در زمانی که شارژرها به برق متصل است وجود داشته باشد. نوکیا هیچ خبری در مورد وقوع حادثه یا خسارت در این زمینه دریافت نکرده است. فقط تعداد محدودی از برخی مدل‌های تولید شده توسط یکی از تامین کنندگان شخص ثالث در فاصله زمانی خاص مشمول این برنامه خواهند بود. مدل‌های AC-۳E و AC-۳U که در فاصله زمانی ۱۵‌ژوئن ۲۰۰۹ تا ۹ آگوست ۲۰۰۹ و همچنین مدل AC-۴U که در فاصله زمانی ۱۳ آوریل ۲۰۰۹ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۰۹ ساخته شده اند مشمول این طرح هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی مصرف‌کنندگان از اینکه آیا شارژرهایشان مشمول این برنامه جایگزینی می‌شوند، ازمصرف‌کنندگان تقاضا می‌شود به آدرس http://chargerexchange.nokia.com مراجعه کرده یا با مرکز تماس نوکیا در ایران ۲۳۰۱۳ تماس گیرند.