بازار جهانی mp3 playerها در سربالایی رشد

بازار دیجیتال- این روزها که رکود اقتصادی مانند یک بیماری همه گیر به همه جا سرایت کرده است، بازار لوازم و تجهیزات دیجیتال هم این بحران را احساس کرده است. با این همه، اما در ماه‌های اخیر بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران این بازار پیش‌بینی کرده‌اند که بازار محصولات دیجیتال شخصی به زودی راه بهبود را در پیش خواهند گرفت. در این میان، اما گویا در بین محصولات دیجیتال شخصی انواع دستگاه‌های پخش چند رسانه‌ای قابل حمل و mp۳ player گویا احتمال بیشتری برای بهبود سریع دارند. آخرین و جدیدترین تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که بازار جهانی انواع PMP و mp۳ player روند رو به رشدی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش‌‌های تحقیقاتی بازار این محصولات سریع‌ترین رشد را در میان محصولات مصرفی دیجیتال قابل حمل دارد.

به این ترتیب پیش بینی می‌شود که بازار جهانی انواع PMP وmp۳ player تا پایان سال ۲۰۰۹ صادراتی برابر ۲۲۵میلیون دستگاه خواهد داشت که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۰۸ با رشد ۵درصدی همراه خواهد بود.

البته بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که تولیدکنندگان بزرگ این بازار باید با افزودن امکانات و قابلیت‌های متنوع و جدید مانند نمایشگرهای لمسی و امکان ارتباطی wi-fi که این روزها با اقبال خوبی هم رو به رو هستند، سهم خود را از این بازار حفظ کنند.

در میان تولیدکنندگان این بازار گویا شرکت Apple با دستگاه‌های iPod خود همچنان رهبر این بازار است، هرچند که تمرکز اخیر این شرکت روی گوشی‌های iPhone کمی به بازار این محصولات ضربه زده است.