وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه سرویس GPRS (خدمات اینترنتی بر روی تلفن همراه) تا پاییز سال جاری برای مشترکان همراه اول خبر داد.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سرویس GPRS به دلیل برخی مشکلات از جمله بد قولی پیمانکار خارجی به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی وزارت ارتباطات برای ارائه این سرویس سال ۸۶ بود، گفت: سعی خواهیم کرد تا شش ماهه نخست سال‌جاری GPRS را بر روی تلفن همراه مشترکان همراه اول ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص عدم ابلاغ آیین‌نامه ارائه سرویس MMS نیز تاکید کرد: آیین‌نامه مذکور در سال گذشته با حضور تمامی مسوولان ذی‌ربط به تصویب رسیده است و قطعا باید تاکنون ابلاغ می‌شد.

وی با ذکر این مطلب که وزارت ارتباطات خواهان ابلاغ هرچه زودتر آیین‌نامه MMS است، تصریح کرد: وزارت ارتباطات ارائه این سرویس را ممنوع نکرده و سودی نیز از این بابت حاصل وزارت ارتباطات و دولت نمی‌شود. ضمن اینکه راه‌اندازی این سرویس نوین به نفع وزارت ارتباطات است.

سلیمانی گفت: نگرانی از بابت مسائل فرهنگی و امنیتی و سایر موارد در خصوص MMS وجود ندارد، زیرا راهکار و سازوکار پیش‌بینی شده برای ارائه این سرویس بسیار با دقت و قدرتمند تدوین شده است.

بهشت MTN به حقیقت نزدیک می‌شود

با افزایش ۵۰‌درصدی تعداد مشترکان تلفن همراه ام تی ان در ایران جمعیت مشترکان این شرکت در جهان به بیش از ۶۸‌میلیون نفر رسید.

شرکت آفریقایی ام تی ان اعلام کرد تعداد مشترکان ایرانی این شرکت با ۵۰‌درصد افزایش طی سه ماه نخست سال میلادی ۲۰۰۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹‌میلیون نفر رسید.

رشد مشترکان ام تی ان در ایران باعث شد جمعیت مشترکان این شرکت در جهان با ۱۱‌درصد افزایش در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲/۶۸‌میلیون نفر برسد. در پایان دسامبر سال ۲۰۰۷ تعداد مشترکان ام تی ان در جهان به ۴/۶۱‌میلیون نفر رسیده بود.

پیش از این نماینده شرکت ام تی ان گفته بود ایران به جهت جذب مشترک و سرمایه‌گذاری برای ما بهشت است.

طراحی نرم‌افزار SMS انتخاب واحد دانشگاه‌ها

مشاور دفتر فناوری اطلاعات دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت از طراحی نرم‌افزار SMS انتخاب واحد دانشگاه‌ها جهت کاهش تردد دانشجویان در زمان‌های انتخاب واحد درسی از سوی محققان ایرانی خبر داد.

علی اکبر رسولی در گفت‌وگو با مهر، گفت: ما در حال حاضر مشغول طراحی نرم‌افزار SMS هستیم که به وسیله این نرم‌افزار امکان انتخاب واحد دانشگاه‌ها برای دانشجویان به کمک پیام کوتاه فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: این نرم‌افزار به صورت اینتراکتیو و دو سویه کار خواهد کرد و به غیر از دانشگاه ها برای ارسال عناوین ارگانها قابل استفاده خواهد بود، همچنین که این نرم‌افزار به شکل گروهی طراحی شده است.

مشاور دفتر فناوری اطلاعات دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت با اشاره به مراحل ساخت و تولید نرم‌افزار SMS گفت: در حال حاضر تولید این نرم‌افزار مراحل اولیه خود را طی می‌کند و از اواخر خردادماه جاری هم به صورت عمده به بازار عرضه خواهد شد.