ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران ‌‌٢٧‌درصد است که شامل ‌‌١٨‌میلیون نفر از کسانی است که به طور خانگی، در دانشگاه‌ها و از طریق تلفن‌همراه (GPRS) و طرق دیگر به اینترنت وصل می‌شوند.

سعید مهدیون، مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات، در نشست خبری با بیان این مطلب، فعالیت‌ها و رویکردهای جدید حوزه فن‌آوری اطلاعات در کشور را به مناسبت ایام‌‌ دهه مبارک فجر تشریح کرد و عرضه‌ باند اینترنت در کشور را ‌‌١٠٨٥٠‌مگابایت عنوان و اظهار کرد: طبق آخرین آمار اتحادیه‌ جهانی مخابرات تا پایان سال ‌‌٢٠٠٦ ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران ‌‌٢٧‌درصد یعنی ‌‌١٨‌میلیون نفر است که به پیش‌بینی ‌‌٣٠‌درصدی برای دو سال آینده بسیار نزدیک است.

وی نقاط تحت پوشش را ‌‌١٢١٨ شهر و شهر صنعتی عنوان کرد که ‌‌٤٦٠ مرکز مخابراتی را تحت پوشش قرار می‌دهد و گفت: همچنین در بخش تعداد پورت دسترسی که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است ‌‌٤١٤‌هزار و تعداد راه‌اندازی این پورت توسط بخش دولتی ‌‌١١٢‌هزار است که در مجموع ‌‌٥٢٦‌هزار پورت راه‌اندازی شده است.

او افزود: متوسط زمان انتظار دریافت سرویس به طور متوسط به ‌‌٩ هفته برای پورت پرسرعت رسیده‌است که نسبت به برنامه پنج ساله سوم خوب است.

مهدیون ادامه داد: در راستای برنامه‌ پنج ساله‌ چهارم در ‌‌٥٤٢٦ روستا، دفاتر خدمات ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دایر شده است که در ‌‌٤٦٥١ روستا این دفاتر به بهره‌برداری رسیده‌اند که سعی در ارائه خدمات پست و ارائه سرویس از سوی دستگاه‌ها از این طریق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص امکانات بانکداری الکترونیک به ‌‌١٩٣٥٣ بانک از کل ‌‌٢٠٢٨٨ شعبه اشاره کرد و افزود: از تعداد بانک‌ها از تعداد ‌‌١٩٣٥٣ شعبه، بانکداری الکترونیک در ‌‌١٥٧٧٤ شعبه دایر شده است و بانک‌ها می‌توانند چنان‌چه کاربرد خاصی داشته باشند، سیستم بانکداری را که روی نرم‌افزارهای سیستم بانکی کار می‌کند، راه‌اندازی کنند.

وی همچنین از برنامه اتصال ‌‌٥١٦٢مدرسه به شبکه ملی یاد کرد که از این تعداد ‌‌٤٢٨٦ مدرسه به شبکه ملی متصل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مهدیون با استناد دوباره به آمار ITU که مربوط به سال ‌‌٢٠٠٦ و ‌‌٢٠٠٥ است، میزان فرصت دسترسی به شبکه در کشور را عدد ‌‌٨٩/٠ خواند و گفت: برای رسیدن به سقف آن که عدد یک است راه زیادی نمانده است و به بسیاری از کشورهای توسعه یافته نزدیک است.