بالاخره مقاومت اپراتورهای تلفن‌همراه برای جلوگیری از کاهش نرخ پیامک، شرکت‌های خارجی فعال در این حوزه را به ایران کشاند.

در حالی که این روزها نرخ ارسال هر پیامک در کشور حداقل ۱۴۲ریال است، شرکت‌های خارجی با پیشنهاد نرخ ۱۳۵ریالی برای هر پیامک نمایندگی‌هایی به صورت مجاز یا غیرمجاز در کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

این درحالی است که محمدحسین فلاح‌اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار فعالیت این شرکت‌ها را غیرمجاز اعلام کرده است. او با بیان اینکه تا حالا هیچ شرکتی در این خصوص شناسایی نشده است، گفت: از لحاظ فنی برای تمامی کشورهای طرف قرارداد ارتباطات سیار امکان نفوذ به مجاری مخابراتی ما از طریق سیستم انتقال به شبکه بین‌المللی وجود دارد.

معاون شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر اینکه اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ با ارتباطات سیار تنها با انعقاد قرارداد می‌توانند به صورت مجاز از طریق مسیر شبکه‌ای در داخل کشور فعالیت کنند، از مشترکان خواست تا در صورت برخورد با این شرکت‌ها، مراتب را به شرکت مخابرات گزارش دهند.

ارائه زمان و تاریخ SMSهای ارسالی مشترکان

معمولا مشترکان از ارقام مندرج در صورتحساب‌هایشان و البته نحوه محاسبه هزینه SMSها ناراضی‌اند.

در واقع به همین دلیل مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرده که زمان و تاریخ تک‌تک SMSهای ارسالی مشترکان قابل ارائه است و آنها در صورت تمایل می‌توانند به دفاتر امور مشترکین مراجعه و از تعداد SMSهای ارسالی خود مطلع شوند.

البته مشترکان امکان دریافت ریز شماره‌های SMSهایشان را در حالت عادی نداشته و تنها با حکم قضایی می‌توانند آنها را پیگیری کنند.

عرضه سیم‌کارت‌های اعتبار ی دولتی به بخش‌خصوصی

صدمه می‌زند

عضو سابق هیات‌مدیره شرکت مخابرات و مدیر کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار معتقد است، ارائه سیم‌کارت اعتباری توسط شرکت مخابرات به معنی توقف فعالیت بخش‌خصوصی در این حوزه است.

منصور کبیری رهنی در این مورد گفت: تحقق این حرکت بیانگر عدم برقراری عدالت از سوی سازمان تنظیم مقررات و شرکت مخابرات است و باید تنها بخش‌خصوصی در ارائه این نوع سیم‌کارت فعالیت می‌کرد.

کبیری رهنی با بیان این که رگولاتوری سعی در برقراری عدالت در این زمینه دارد، به پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه گفت: اما به دلیل امکانات بسیار گسترده شرکت مخابرات و استفاده از بودجه دولتی این امر با موانعی مواجه شده است.