درآمد شرکت مخابرات ایران براساس پیش‌بینی‌های انجام شده از بابت مکالمه با تلفن‌همراه بیش از ۲۴هزار میلیارد ریال در سال‌جاری خواهد بود. به‌گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام‌کرد که درآمد ماهیانه هرخط تلفن‌همراه در طول سال‌جاری ۹۰هزار ریال برآورد شده است.

صابر فیضی، افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۶میلیون سیم‌کارت دایمی و بیش از شش‌میلیون و ۴۰۰هزار سیم‌کارت اعتباری دراختیار مشترکان اپراتور اول قرار دارد.

باتوجه به اظهارات این مقام عالی شرکت مخابرات و با محاسبه‌ای ساده می‌توان به این نتیجه رسید به صورت میانگین، ماهیانه دو‌هزار و ۱۶میلیارد ریال تنها به دلیل انجام مکالمه از سوی مشترکان تلفن‌همراه اول عاید شرکت مخابرات می‌شود.

فیضی پیش‌بینی کرده است که متوسط درآمد ماهیانه هرخط تلفن‌همراه در سال ۱۴۰۰به ۲۷۵هزار ریال برسد.

وی افزود: با توجه به درآمد پیش‌بینی شده در این بخش، مخابرات پس از واگذاری به بخش‌خصوصی بیش از پیش سوددهی خواهد داشت.

اعتبار کارت‌های شارژ همراه اول افزایش نمی‌یابد

مدت اعتبار کارت‌های شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تلفن‌همراه، بیش از دو ماه افزایش نخواهد یافت.

مهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با سیتنا، در پاسخ به این سوال که آیا شرکت ارتباطات سیار، تصمیمی برای افزایش مدت اعتبار کارت‌های شارژ همراه اول دارد، اظهار داشت: براساس سیاست‌های بازاریابی، شرکت ارتباطات سیار، بر «دو ماه اعتبار کارت‌های شارژ» اصرار دارد.

گران‌فروشی و کمبود کارت شارژ

این روزها بزرگ‌ترین دغدغه‌ مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تلفن‌همراه، تهیه‌ کارت شارژ این نوع سیم‌کارت‌ است که طبق اظهارات متقاضیان در بازار بسیار کمیاب شده است.

به گزارش ایسنا، بیشتر مراکز فروش کارت شارژ سیم‌کارت‌ها اعتباری دولتی در تهران با کمبود کارت مواجهند و حتی برخی از آنها این کارت‌ها را بیشتر از قیمت اعلام شده به فروش می‌رسانند، به طوری که کارت شارژ ۱۰‌هزار تومانی در برخی دفاتر به مبلغ ۱۱‌هزار و ۵۰۰ یا ۱۲‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

روند نزولی قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول همچنان ادامه دارد و بازار خرید و فروش آن با سکون مواجه شده است که این روال با توجه به واگذاری این سیم‌کارت‌ها، هم‌چنان با کاهش روبه‌رو است و استقبالی از آن‌ها نمی‌شود.

فروشندگان سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تا ۴۵‌هزار تومان خریداری و به مبلغ ۴۶ تا ۴۷‌هزار تومان به فروش می‌رسند.

فروشندگان این سیم‌کارت‌ها در بازار معتقدند که کم بودن کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری در بازار که مهم‌ترین دلیل آن برنامه‌ریزی نامناسب و ساختار غلط در روند توزیع آن‌ها است منجر شده تا این کارت‌های شارژ به قیمت ۱۲‌هزار تومان به دست مشترکان برسد که حتی با این رقم نیز باز به ندرت یافت می‌شوند.

همچنین ارسال نشدن پیام کوتاه در برخی از ساعات شبانه روز و اختلال در برقراری تماس با سایر اپراتورها از جمله موارد دیگری است که به نارضایتی دارندگان این سیم‌کارت‌ها منجر شده است.