دوربین فیلمبرداری مبتنی برBlu-ray و هارددیسک

بازار دیجیتال- شرکت Hitachi محصول جدیدی را از سری دوربین‌های فیلمبرداری مبتنی بر دیسک‌های Blu-ray خود به بازار معرفی و عرضه کرده است. محصول جدید این شرکت دوربین فیلمبرداری مدل SZ-BD۹H است که به تازگی وارد بازار شده است.

این محصول در واقع یک دوربین فیلمبرداری مبتنی بر دیسک‌های

Blu-ray است. با این حال SZ-BD۹H مجهز به هارددیسک بوده و امکان ذخیره فیلم‌ها روی هارددیسک را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. ظرفیت حافظه هارددیسک این دوربین فیلمبرداری به ۶۰گیگابایت می‌رسد.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را داشته و فیلم‌ها را با فرمت MPEG۴ ذخیره می‌کند. با هر بار شارژ این دوربین امکان ذخیره یک ساعت فیلم با وضوح HD را روی دیسک‌های ۸سانتی‌متری Blu-ray به کاربران می‌دهد.

این در حالی است که کاربران امکان ذخیره ۹ساعت فیلم با وضوح HD روی هارددیسک را دارند. البته اگر فیلم‌های این دوربین با وضوح ۱۰۸۰×۱۴۴۰ پیکسل گرفته شوند امکان ذخیره ۳۰درصدی زمان را به کاربران می‌دهد. DZ-BD۹H مجهز به یک نمایشگر LCD با ابعاد ۷/۲اینچ هم هست.

این دوربین فیلمبرداری دارای یک ورودی HDMI، یک خروجی Component و یک پورت USB برای اتصال با کامپیوترهای شخصی است.

این محصول ۷۰۳گرمی، ابعادی برابر ۷/۸×۵/۱۶×۸ اینچ دارد. شرکت Hitachi اعلام کرده است که دوربین فیلمبرداری DZ-BD۹H را از دوازدهم فوریه و با قیمت ۹۵۰/۱دلار به بازار ژاپن عرضه خواهد کرد. این شرکت هنوز زمان عرضه عمومی این محصول را اعلام نکرده است.