فلاح ‌اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ همراه اول درباره‌ این که چرا تماس مشترکان در مناطقی از تهران که مشکلی از بابت نصب آنتن در آنها نبوده و پوشش شبکه در آن مکان‌ها مشکل خاصی نداشته، اخیرا دچار اختلال شده است، به ایسنا گفت: در برخی مواقع به‌دلیل برگردان‌هایی که انجام می‌شود، ممکن است اختلالاتی در تماس‌ها ایجاد ‌شود و یا در زمان‌هایی با کم یا زیاد شدن ظرفیت برخی مراکز که معمولا انجام می‌شود، با اختلالاتی مواجه می‌شویم. وی ادامه داد: در زمان ایجاد مراکز جدید و انتقال ترافیک به این مراکز نیز اختلالاتی ایجاد می‌شود؛ به عنوان مثال بر روی سایت‌هایی که ظرفیت آن ۹۰۰ است، ظرفیت ۱۸۰۰ اضافه می‌شود که با این کار، در زمان راه‌اندازی آن مجبوریم سایت‌های۹۰۰ را خاموش کرده و ۱۸۰۰ را راه‌اندازی کنیم.

اما مجید مختارنیا، مدیر کل بهینه‌سازی شرکت ارتباطات سیار درباره اینکه چرا با وجود اعلام آمار رو به رشد از سوی این شرکت، همزمان افزایش اختلال در شبکه احساس می‌شود، می‌گوید: آماری که در این زمینه ارائه می‌شود، به مکان‌هایی مربوط است که شبکه پوشش دارد؛ زیرا اگر ۹۰‌درصد شبکه مشکل نداشته و فقط ۱۰‌درصد دارای مشکل باشند، در همان منطقه اختلالات تماس را خواهیم داشت.

ارائه دستورالعمل تقاضا و اشتراک در سیم‌کارت‌های اعتباری

معاون اعمال نظارت و مقررات سازمان تنظیم مقررات از تدوین دستورالعملی برای تقاضا و اشتراک سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه خبر داد.

علی نادی پور در گفت‌وگو با موبنا در خصوص سوءاستفاده‌های احتمالی ناشی از سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل که فاقد سند معتبر هستند، اظهار داشت: براساس موافقت نامه اپراتور دوم تلفن همراه، ایرانسل باید دستورالعملی را در خصوص تقاضا و اشتراک مشترکان خود ارائه دهد.

وی افزود: طبق جلسات برگزار شده سازمان تنظیم مقررات با مدیران ارشد این اپراتور مقرر شد تا ظرف ۳ روز آینده دستورالعمل فوق به سازمان ارائه شود.

نادی پور با تاکید بر اینکه ایرانسل نیز باید همانند دیگر اپراتورها تعهدات فی‌مابین خود و متقاضیان را تدوین کند، خاطرنشان کرد: این مساله که یکی از ضرورت‌های هر اپراتوری محسوب می‌شود، در تعهدات اپراتور دوم نیز در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که نحوه فروش سیم‌کارت‌های ایرانسل تقریبا مشابه با سیم‌کارت‌های تالیا بوده اما در مورد سیم‌کارت‌های وکالتی تالیا تاکنون دستورالعملی ارائه نشده است.