قدرت‌نمایی با Xperia Z
دنیای اقتصاد - سونی به تازگی از جدیدترین گوشی خانواده اکسپریای خود موسوم به Z رونمایی کرده است که به نظر می‌آید تمام فناوری‌ها و امکاناتی که این شرکت در گذشته و به شکل جداگانه در سایر دستگاه‌های خود به کار می‌گرفته است، این بار در این گوشی یکجا گردهم آورده است.

Xperia™ Z با ویژگی‌هایی شامل صفحه نمایش ۵ اینچی Full HD با نمایش واقعی، دوام بالا، قابلیت‌های تک لمسی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با ویژگی تصویربرداری سریع، بهترین‌های سونی را در یک تلفن هوشمند ارائه می‌نماید.
صفحه نمایش 5 اینچی Full HD با رزولوشن 1080p، پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon™ S4 Pro ، موتور پردازش تصویر براویا موبایل 2 و دوربین 13 مگاپیکسلی با ویژگی تصویربرداری سریع از جمله امکانات این گوشی است.
رودیگر اودنباخ، قائم مقام ارتباطات همراه سونی در خاورمیانه و آفریقا، گفت: « XperiaTM Z قواعد بازی در تکنولوژی تلفن هوشمند را تغییر می‌دهد. صفحه نمایش با وضوح بالا و ویژگی نمایش واقعی،توانمند شده با موتور پردازش تصویر براویا موبایل ۲، تخصص دیرپای سونی در تلویزیون را به تلفن هوشمند آورده که این امر تجربه‌ای همه جانبه از مشاهده با شفافیت و درخشندگی فوق‌العاده را ارائه می‌نماید. این تلفن هوشمند توانمندی‌هایی را با دوربین‌های دیجیتال سونی به اشتراک گذاشته و به حسگر Exmor RS برای موبایل، نخستین حسگر با ویژگی دامنه پویای بالای (HDR) ضبط ویدیو برای تلفن‌های هوشمند، مجهز شده است.
این گوشی 9/7 میلیمتری با شیشه کوره‌ای و لایه ضدشکستگی بر رو و پشت آن و همچنین بالاترین سطح مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ساخته شده است. این گوشی که در رنگ‌های مشکی، بنفش و سفید در دسترس خواهد بود، با آندروید 4/1 (لوبیای ژله‌ای) به بازار عرضه خواهد شد و کمی پس از آن برای ارائه آخرین تجربه کاربری آندروید به ویرایش 4/2 ارتقا خواهد یافت.