ایجاد تیم فنی برای بررسی دلایل اختلال پیامک
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در خصوص اختلال در شبکه پیامک همراه اول، ایرانسل و تالیا گفت: تیمی را مسوول بررسی اختلالات شبکه پیامک کرده‌ایم که امیدواریم تا ساعات آینده علل این اختلال مشخص شود.

داود زارعیان در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب گفت: اختلالاتی در شبکه پیامک ایجاد شده است که در حال حاضر با تشکیل تیمی در حال بررسی علل اختلال هستیم. وی افزود: امیدواریم تا ساعات آینده علل این اختلال مشخص شود.
110میلیون پیامک انتخاباتی
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات با اشاره به تاثیر تبلیغات انتخاباتی در ارسال پیامک گفت: تعداد پیامک‌های ارسالی در روز سه‌شنبه بالغ بر ۱۱۰میلیون شد.
زارعیان با اعلام این مطلب گفت: تا پیش از آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری روزانه 55 تا 65میلیون پیامک ارسال می‌شد که با شروع تبلیغات این تعداد به 90‌میلیون پیامک بالغ شد.
وی افزود: با محاسباتی که صورت گرفت، روز گذشته تعداد پیامک‌های ارسالی بالغ بر ۱۱۰ مورد شد.
پیامک در انتخابات دهم توان تغییر عقیده افراد را نداشت
به گفته یک کارشناس ارشد فناوری اطلاعات، پیامک‌های انتخاباتی دوره دهم ریاست‌جمهوری، توان تغییر عقیده افراد را برای انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری نداشته است.
علی‌اکبر جلالی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری فضای سایبر و مجازی کمک زیادی به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی داشته است.
وی گفت: اگرچه همچنان شاهد تبلیغات انتخاباتی به صورت سنتی هستیم، اما استفاده از فضای دیجیتالی توانست کمک زیادی در ارتقای آگاهی افراد جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه استفاده از فضای دیجیتالی در آینده فراگیرتر خواهد شد، افزود: در این توسعه، علاوه بر مباحث انتخاباتی در حوزه بازرگانی و تجارتی با تحولات اقتصادی مواجه خواهیم بود.
جلالی گفت: آشنایی مردم با فرهنگ دیجیتالی به نفع آنها خواهد بود، چرا که این نوع فرهنگ‌سازی در جهت ارتقای شهروند الکترونیکی موثر است.
این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به ارسال پیامک‌های نقطه به نقطه با محتوای انتخاباتی تصریح کرد: پیامک‌های دوره دهم انتخابات از لحاظ تعدادی با دوره قبل قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: درصورتی که پیامک‌های انتخاباتی با یک سازماندهی قوی و علمی توسعه پیدا کند، می‌تواند عامل تاثیرگذار مناسبی برای جامعه باشد.
وی افزود: اما اینکه متن پیام‌ها تا چه اندازه کیفی و با ارزش است، باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
به گفته این کارشناس در یک انتخابات سالم باید از ابزارهایی نظیر پیامک استفاده شود، ولی در این دوره متن موجود در پیامک با اهداف خاص و به صورت سازمان یافته انتشار نیافت.
جلالی افزود: از دیدگاه آموزشی ، یک پیام کوتاه به عنوان یک ابزار اطلاع‌رسانی، می‌تواند تاثیرات خوبی به همراه داشته باشد.
این کارشناس معتقد است، باید باور کنیم که در دنیای مجازی پیش رو یک دموکراسی جدید به عنوان دموکراسی دیجیتالی درحال شکل‌گیری است و هم‌اکنون زمینه‌سازی یک سیستم دیجیتالی در آینده در حال آماده شدن است.