به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمانی که پروانه‌ اپراتور سوم تلفن همراه ابلاغ شود، این اپراتور ۹ ماه فرصت دارد‌ تا شبکه‌ خود را به بهره‌برداری رسانده و اجرایی کند.

محمود خسروی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: سقف تعرفه‌ سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه بر اساس سقف تعرفه‌هایی است که برای اپراتور‌های اول و دوم تلفن همراه تدوین و اجرایی شده است. وی با بیان این که اگر پرونده‌های مورد نیاز تکمیل شود این اپراتور از سال آینده کارش را آغاز می‌کند، گفت: سیم‌کارت‌های این اپراتور ممکن است رایگان ارائه شود که البته این کار به نظر خود اپراتور بستگی دارد؛ ولی سقف تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری آن مثل همراه اول و اپراتور دوم تعیین شده است.

استقبال نکردن از GPRS به نرم‌افزار کاربردی مربوط می‌شود

معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار گفت: فقدان طراحی نرم‌افزارهای کاربردی از عوامل موثر محدودیت استقبال مناسب از سرویس‌های MMS و GPRS است.

محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: گسترش استفاده از سرویس‌های MMS و GPRS نیازمند و وابسته به نرم‌افزارهای کاربردی است.وی ادامه داد: نباید انتظار داشت این سرویس‌ها در ابتدای ارائه‌شان، مورد استقبال و استفاده تمامی مشترکان قرار بگیرند. وی تصریح کرد: تقریبا در تمامی دنیا رشد سرویس‌های GPRS نیازمند به طراحی نرم‌افزار‌های کاربردی است و تا هنگامی که این نرم‌افزار‌ها تولید نشوند، این‌گونه سرویس‌ها کارآیی مناسبی برای مشترکان نخواهند داشت.معاون بازاریابی همراه اول با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های مختلف با توجه به فضای کسب‌وکار در حال طراحی این نرم‌افزارها هستند، خاطرنشان کرد: با فعالیت شرکت‌های ذی‌ربط در زمینه طراحی نرم‌افزارهای کاربردی، رشد استفاده از سرویس‌های GPRS گسترش خواهد یافت. کارشناسان هزینه بالای استفاده از این سرویس‌ها را از دلایل استقبال نکردن از این سرویس بیان می‌کنند.