یک سال پیش . . . - ۲۶ بهمن ۸۷

یک سال پیش در چنین روزهایی یک مقام آگاه در شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: اگر شرکت مخابرات ایران خصوصی شود، مانند بخش خصوصی به گونه‌ای رفتار خواهد کرد تا بازار رقابتی حفظ و مانع انحصارگرایی شود. وی، تصریح کرد: یقینا اپراتور اول تلفن همراه نیز در زمان منطقی، می‌تواند و باید خدمات نسل سوم را ارائه کند.

گفتنی است هم اکنون مراحل صدور پروانه اپراتور سوم در مراحل نهایی خود قرار دارد و این اپراتور باید مبنای فعالیت‌های خود در کشور را بر بستر خدمات نسل سوم تلفن همراه قرار دهد.

دو سال پیش در چنین روزهایی رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری باند بزرگی که انواع گوشی تلفن همراه و تجهیزات ماهواره‌ای را از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به کشور منتقل می‌کردند، خبر داد. سردار علیپور در مورد چگونگی فعالیت این باند گفت: اعضای این باند مقادیر زیادی گوشی تلفن همراه و تجهیزات ماهواره‌ای را از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به بندرعباس منتقل و سپس آنها را به شهرهای دیگر از جمله تهران منتقل می‌کردند. وی گفت: ماموران موفق شدند زمانی که اجناس قاچاق این باند در حال تخلیه در اطراف تهران بود، کلیه قاچاقچیان را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار علیپور گفت: از این افراد ۳‌هزار دستگاه انواع گوشی‌ تلفن همراه و‌هزار دستگاه رسیور به ارزش بیش از ۳‌میلیارد تومان کشف و ضبط شد و ۸ نفر از متهمان نیز دستگیر شدند.

دو سال پیش در چنین روزهایی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتور اول تلفن همراه و تالیا باید تا چند روز آینده طرح پیشنهادی خود را در رابطه با کاهش تعرفه‌های مکالمات سیم‌کارت اعتباریشان به سازمان ارائه کنند.

محمود خسروی درباره‌ کاهش تعرفه‌های سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تلفن همراه اظهار کرد: طبق مصوبه‌ قبلی کمیسیون تنظیم مقررات اعلام کردیم که تعرفه‌ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول و تالیا باید کاهش داده شود، اما هنوز طرح پیشنهادی آنها به سازمان ارائه نشده است.

گفتنی است همچنان طرح کاهش تعرفه سیم کارت‌های اعتباری تالیا و همراه اول اعلام نشده است و تعرفه این دو نوع سیم کارت همانند گذشته محاسبه می‌شود.

دو سال پیش محسن شاطرزاده، معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن، در گفت و گویی از افتتاح یک کارخانه تولید گوشی تلفن‌همراه با مشارکت شرکت‌های مادیران و ال- جی خبر داد و گفت: سه کارخانه تولید گوشی تلفن همراه نیز تا پایان سال(۸۵) در کشور به بهره‌برداری خواهند رسید و تاکنون مجوز تولید برای ۱۳۰ کارخانه با برندهای مختلف از جمله موتورولا، نوکیا و حایر صادر شده است.

گفتنی است هم اکنون به دلیل عدم موفقیت طرح‌های تولید گوشی وزارت صنایع و معادن، کمیسیون ماده یک پیشنهاد کاهش تعرفه واردات این کالا به ۱۰‌درصد را به هیات دولت ارائه داده است.