درآمد شماره‌های رند به امور خیریه نمی‌رسد

به‌دنبال انتشار اخباری حاکی از این که درآمد مازاد بر ۲۸۸‌هزار تومان فروش هر سیم کارت‌های دولتی، صرف امور خیریه در نهادهایی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود؛ مدیر روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: تاکنون مبلغ مازاد این درآمدهای شرکت ارتباطات سیار دولتی به این سازمان‌ها و نهادهای خیریه تعلق نگرفته است.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب برای مزایده شماره‌های رند و مرتب همراه اول، قیمت اولیه فروش سیم‌کارت ۲۸۰‌هزار تومان است که پس از کسر مبلغ مالیات به حساب شرکت ارتباطات سیار واریز شده و مابقی وارد خزانه کشور می‌شود.

وی با بیان این مطلب که درآمد مازاد برگزاری مزایده شماره‌های رند و مرتب متعلق به دولت است، خاطرنشان کرد: خزانه دولت تصمیم‌گیری‌های لازم را برای چگونگی استفاده از این درآمدهای خاص انجام می‌دهد. زارعیان گفت: سازمان‌هایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد ردیف بودجه دولتی دارند و به همین جهت این نوع درآمدها به این سازمان‌های خاص تعلق نمی‌گیرد.

گران‌ترین شماره رندی که توسط شرکت دولتی ارتباطات سیار از طریق مزایده به فروش رفته‌اند به ترتیب شماره ۰۹۱۲۷۷۷۷۷۷۷ به مبلغی در حدود۵۷میلیون تومان و در رتبه‌های بعدی، شماره ۰۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲ با ۴۴میلیون تومان و۰۹۱۲۳۳۳۳۳۳۳ با ۴۳میلیون تومان قرار دارند.

وحید صدوقی پیش از این و در ابتدای برگزاری این مزایده‌ها در گفت‌وگویی اعلام کرد بود که درآمدهای حاصل از این مزایده صرف امور خیریه خواهد شد. شرکت ارتباطات سیار دولتی تاکنون دوازده دوره مزایده شماره رند و مرتب را برگزار کرده است.

دریافت ۹۱۷ شکایت مزاحمت تلفن همراه طی سه ماه

به گفته مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار ایران بر اساس آخرین آمار و از تاریخ پنجم آبان‌ماه تا ۲۳ دی‌ماه ۸۷ تعداد شاکیان در رابطه با مزاحمت تلفن همراه ۹۱۷ مورد بود.

محمد آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شاکیان این موارد همه مشترکان همراه اول بودند که البته ممکن است شماره‌هایی که برای آنها ایجاد مزاحمت کردند علاوه بر مشترکان همراه اول مشترکان تالیا، ایرانسل یا شماره‌های ثابت باشند. وی بیان این که روند رسیدگی به مزاحمت‌های سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول همانند دائمی است گفت: البته زمانی که مزاحمت‌ها از دیگر شماره‌ها باشند با هماهنگی با اپراتور مربوطه مجازات لازم اعمال می‌شود.

مدیرکل بازرسی شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: قرار بر این بود که بر اساس آیین‌نامه‌ای نحوه رسیدگی به شکایات و رسیدگی به مزاحمت‌های تلفنی برای اپراتورها یکسان شود و اپراتورها در این موارد بر اساس آن عمل کنند؛ این آیین‌نامه از روز دوم خردادماه سال جاری از طرف رگولاتوری به ایرانسل ابلاغ شده و آنها نیز بر این اساس عمل می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اگر مشترک همراه اولی مزاحمی از اپراتور دوم داشته باشد شکایتش را به اپراتور اول ارجاع می‌دهد و همراه اول این مورد را برای رسیدگی به اپراتور دوم اعلام می‌کند و این اپراتور نیز بر اساس آیین‌نامه ابلاغی به مورد شکایت رسیدگی می‌کند.

به گفته آبایی اگر شکایتی صورت بگیرد و این شکایت احراز شود، تلفن همراه مزاحم برای بار اول به مدت یک هفته قطع می‌شود و البته پیامک یا اخطار کتبی نیز در این زمینه برای مزاحم ارسال می‌شود؛ در صورت تکرار و برای بار دوم به مدت سه ماه و در صورت تکرار تلفن مزاحم برای همیشه قطع شده و سلب امتیاز می‌شود.