مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار به دنبال وجود برخی نگرانی‌ها از تشعشع آنتن‌های تلفن همراه اظهار کرد: خطرات استفاده از تلفن همراه و تشعشعات آن بیش‌تر از آنتن‌های BTS است و اگر این آنتن‌ها در فاصله مناسبی قرار بگیرند، مثلا از ۲۰ متر تا یک کیلومتر به طور طبیعی توان دریافتی این تشعشعات در این فاصله کمتر از تلفن همراه است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه نصب سایت‌های تلفن همراه و توجه و تاکید به این موضوع اظهار کرد: متاسفانه هنوز مشکلمان در رابطه با نصب سایت‌ها در اماکن عمومی یا منازل حل نشده و مردم نسبت به خطرات تشعشعات این آنتن‌ها نگرانند، در صورتی که نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند. مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اینکه نباید نگرانی در زمینه تشعشعات ناشی از سایت‌های تلفن همراه وجود داشته باشد تصریح کرد: از سویی هر چقدر شبکه ما گسترده‌تر باشد و تعداد آنتن‌های BTS افزایش یابد خطرات کاهش می‌یابد.

تالیا ورشکسته نمی‌شود

مطالب منتشرشده درباره انحلال تالیا، مطالب درستی نبود و چنین چیزی نیست. سیستم‌هایی که به‌صورت مشارکتی اداره می‌شوند، بویژه وقتی که ساختار سلسله‌مراتبی دارند؛ ممکن است در مقاطعی با مشکلاتی مواجه شوند ولی این مشکلات قابل رفع است. داود زارعیان مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با ایسل گفت: در نظرسنجی‌ای که انجام دادیم، بیش از ۸۰درصد مشترکان تالیا، از کیفیت خدمات آن، اظهار رضایت کردند. از این‌رو به‌نظر می‌رسد که شبکه‌ تالیا، مکمل شبکه‌ همراه‌ اول است و بایستی کمک کنیم تا تقویت شود. وی افزود: تالیا درصدد گسترش شبکه است و بدین‌منظور، تجهیزات جدیدی را خریداری کرده است. با توجه به نتایج نظرسنجی انجام‌شده و رضایت مشترکین فعلی تالیا از آن، این شبکه درحد امکاناتی که وارد شبکه می‌کند، شبکه‌ قوی‌ای خواهد شد و می‌تواند خیلی خوب به خدمت‌دهی خودش ادامه دهد.

سه سال زمان برای تولید مشترک گوشی کافی نیست؟

چند ماه پیش خبر آغاز مجدد مذاکره میان تولیدکنندگان داخلی گوشی تلفن همراه با تعدادی از برندهای معتبر خارجی منتشر شد، اما با گذشت زمان و انجام چندین دور مذاکره، گویا طرفین هنوز به توافق جامعی برای همکاری با یکدیگر دست نیافته‌اند. یک کارشناس صنعت گوشی تلفن همراه در این باره با اشاره به این‌که مذاکرات میان طرفین هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات توضیح داد: تولیدکنندگان داخلی اعلام کرده‌اند که تولید باید به صورت CKD انجام شود، اما برندهای خارجی عنوان می‌کنند که تولید باید به صورت SKD بوده و لوگوی این برندها نیز روی تولیدات مشترک نصب شود. به گفته وی تولیدکنندگان خارجی تمایل چندانی به انتقال دانش فنی به تولیدکنندگان داخلی نداشته و فقط می‌خواهند مونتاژکاری را منتقل کنند که تولیدکنندگان داخلی نیز به هیچ‌وجه زیر بار این موضوع نمی‌روند.

او با اشاره به این‌که تولیدکنندگان داخلی با برندهایی از کشورهای چین، آلمان و کره‌جنوبی مذاکره می‌کنند، از نام بردن اسامی برندهای طرف مذاکره خودداری کرد. این کارشناس صنعت گوشی تلفن همراه در عین حال نسبت به مثبت بودن نتیجه مذاکرات اظهار امیدواری کرد و با اشاره به این‌که دولت تاکنون به هیچ‌یک از تعهدات خود در مورد حمایت از صنعت گوشی تلفن همراه عمل نکرده است، اظهار داشت: قرار بود رجیستر گوشی تلفن همراه در کشور و ثبات تعرفه به مدت چهار سال به منظور حمایت از صنعت ساخت گوشی تلفن همراه در کشور اجرای شود که تاکنون هیچ‌یک از این موارد عملی نشده‌اند.