یک سال پیش در چنین روزهایی مهدی مفیدی، معاون وزیر صنایع در گفت‌وگویی تغییر تعرفه گوشی تلفن همراه بدون رفع مساله رجیستر کردن آن را بی‌فایده دانست.

وی در آن زمان عنوان داشت که ابتدا باید مشکل رجیستر (ثبت) کردن گوشی تلفن همراه در کشور حل شود و اگر چنین نشود به نظر من صحبت کردن درباره افزایش یا کاهش تعرفه مسله‌ای فرعی محسوب می‌شود.

سال گذشته در چنین روزهایی افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه تصویب تعرفه ۱۵درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه از سوی کمیته کارشناسی کمیسیون ماده یک را تصمیمی منطقی و کارشناسی عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب، اظهار داشت: به‌‌رغم نظر انجمن صنفی و فعالان قانونی، مبنی بر لزوم تعیین تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه، با این حال، تعیین تعرفه ۱۵درصدی نیز می‌تواند با توجه به شرایط موجود، زمینه‌ای را فراهم سازد که هم واردکننده قانونی در بازار فعالیت داشته باشد و هم تولیدکننده امکان این را داشته باشد که در یک فضای مناسب، به کار تولید بپردازد.

یک سال پیش در چنین روزهایی وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگویی اعلام کرد که سیاست دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد رقابت تنگاتنگ بین اپراتورها جهت کاهش تعرفه‌ها برای حفظ منافع مردم بوده و در جریان این رقابت، برخی سختی‌ها و حتی فشارها بر اپراتورها طبیعی است. وی در ادامه اظهار داشت: موضوع کاهش ۲۰درصدی نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری از دو جنبه قابل توجه است؛ بر همین اساس، مطابق اختیارات قانونی سازمان تنظیم مقررات، کاهش ۲۰درصدی نرخ مکالمات در کمیسیون تصویب و ابلاغ شده و اپراتورها می‌توانند تمکین کنند یا تمکین نکنند.

دو سال پیش در چنین روزهایی مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: تعرفه‌های ایرانسل به شکل یکسان خواهد ماند و هیچگاه هزینه‌ جابه‌جایی از مشترک دریافت نخواهد شد و حتی با افزایش پوشش شهر‌های بیشتر سیاست ما تغییر نخواهد کرد. وی با اشاره به میزان درآمد دولت از این پروژه گفت: در حدود ‌١/٢٨درصد از کل درآمد فروش برای دولت در نظر گرفته شده که در کل دولت از قرارداد ایرانسل ‌٦/‌٦١درصد یا ‌٣٧٢/‌١٥٤میلیارد تومان را در طی ‌١٥ سال قرارداد به خود اختصاص خواهد داد.