به گفته مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، بیش از ۸۰‌درصد پیامک‌ها با فونت فارسی ارسال می‌شود.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: بر اساس نظر سنجی‌های صورت گرفته در حال حاضر کاربران بیشتر پیامک‌های خود را با فونت فارسی ارسال می‌کنند.این مقام مسوول گفت: با کاهش تعرفه پیامک فارسی، استفاده از فونت فارسی ۵۰‌درصد نسبت به زمان قبل از تغییر تعرفه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با تغییر تعرفه، این سرویس همچنان مورد توجه کاربران تلفن همراه است و ازمحبوبیت این سرویس کاسته نشده است. زارعیان گفت: در حال حاضر کاربران همراه اول روزانه بیش از ۵۰میلیون پیام کوتاه ارسال می‌کنند.

هیات دولت تغییر نرخ پیامک را در بهمن ماه سال ۸۶ به تصویب رساند که بر اساس آن از ابتدای تیرماه تعرفه پیامک فارسی ۸۹۰ ریال و تعرفه پیامک لاتین ۲۲۲ ریال محاسبه می‏شود.برخلاف آنکه SMS لاتین ۱۶۰ کاراکتر را پشتیبانی می‌کند اما تنها امکان ارسال ۷۰ کاراکتر در هر پیامک با فونت فارسی وجود دارد. کاهش تعرفه پیامک فارسی به خاطر ترویج فرهنگ و زبان فارسی صورت گرفته، این در حالی است که سازمان بازرسی به تعرفه پیشین پیام کوتاه یعنی ۲/۱۴ اعتراض داشته و آن را ناعادلانه عنوان کرده است.مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در حالی به ارائه این آمار پرداخت که مشخص نکرد چه تعدادی از این پیامک‌ها با نرم‌افزار پیامک فارسی و چه تعداد بدون استفاده از این نرم‌افزار ارسال شده است.

اسناد مزایده اپراتور سوم تلفن همراه نهایی شد

معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات از اتمام بررسی اسناد مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در چهل و سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد.

لطف‌ا... سبوحی اظهار داشت: در این جلسه نظرات کارشناسان اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) پیرامون اسناد برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه اعمال شد و کمیسیون تنظیم مقررات در این خصوص به جمع‌بندی نهایی رسید.

وی با بیان اینکه اسناد تصویب شده در کمیسیون تنظیم مقررات برای ابلاغ به مجری برگزاری این پروژه، به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است، یادآور شد: انتخاب مشاور خارجی اجرای پروژه اپراتور سوم و اعلام زمان فراخوان آن توسط مجری پروژه صورت می‌گیرد.تعدیل حق امتیاز اولیه پروژه اپراتور سوم تلفن همراه از جمله مواردی بود که از سوی کارشناسان ITU پیشنهاد داده شد.

طبق این پیشنهاد، برای ایجاد انگیزه بیشتر ورود اپراتورهای مخابراتی در این رقابت، حق‌الامتیاز اولیه برنده مزایده اپراتور سوم که پیش از این مبلغ ۵۰۰میلیون یورو در نظر گرفته شده بود به ۳۰۰میلیون یورو تعدیل یافت. در جلسات گذشته کمیسیون تنظیم مقررات نیز الزاماتی برای متقاضیان حضور در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه به تصویب رسید که بر اساس آن حداقل پنج‌درصد سهام شخص حقوقی متقاضی ‌باید به یک اپراتور خارجی با حداقل پنج میلیون مشترک در سایر کشورها متعلق باشد.

رومینگ بین‌الملل همراه اول با ۳۰ اپراتور جدید برقرار می‌شود

مدیر کل دفترروابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار گفت: همراه اول‌درصدد برقراری ارتباط رومینگ بین‌الملل با ۳۰ اپراتورخارجی جدید است. عباس لطفعلیان اظهار داشت: در حال حاضر همراه اول در حال تست این اپراتورهای تلفن همراه جدید در کشورهای مختلف است. وی ادامه داد: چنانچه تست این اپراتورها نهایی و با موفقیت صورت گیرد، همراه اول با آنها قرار داد منعقد می‌کند.این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در حال حاضراپراتور Indosat اندونزی آخرین اپراتوری است که شرکت ارتباطات سیار با آن قرارداد رومینگ بین‌الملل منعقد کرده است.