معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار از برگزاری مزایده‌ انتخاب پیمانکاران تولید محتوا (content provider) در زمینه‌ پیام کوتاه خبر داد. محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما به عنوان اپراتور موظف به تامین زیرساخت‌های مورد نیازیم، اما تولید محتوا به عهده‌ شرکت‌ها و موسساتی است که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: به‌عنوان مثال سرویس اعلام تخلفات راهنمایی و رانندگی به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ یکی از این سرویس‌ها است.

معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار در ادامه تصریح کرد: از این رو سازمان‌ها می‌توانند متناسب با نیازهایی که دارند به سه شرکت موجود و در آینده نیز به برندگان این مزایده مراجعه کنند.

او با بیان این‌ که مناقصه‌ا‌ی در آینده نزدیک برگزار می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر سه شرکت آتیه‌پرداز، مگفا و رهیاب متولی ارسال پیام کوتاه هستند که به‌دلیل فرا رسیدن زمان اتمام قرارداد به برگزاری مزایده‌ انتخاب پیمانکار نیازمند هستند.

مکالمه با سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزارتومانی با همان تعرفه قدیمی‌است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفه مکالمه با سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی همراه اول بدون تغییر، مانند گذشته محاسبه خواهد شد.

صابر فیضی در گفت‌و‌گو با موبنا با اشاره به صدور و دریافت پروانه اپراتور اول مخابرات کشور اظهار داشت: برنامه واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی مشخص نیست و نحوه واگذاری آن در اولین فرصت اعلام خواهد شد.

وی گفت: این سیم‌کارت‌ها مانند سیم‌کارت‌های دائمی‌دولتی بوده و تنها نحوه ثبت نام و هزینه آن تغییر کرده، به نحوی که متقاضیان برای دریافت سیم‌کارت، تنها هزینه حق اشتراک را باید بپردازند.

فیضی ادامه داد: مبلغ ۱۵۰‌هزار تومان به عنوان ودیعه نخواهد بود و مشترکانی که از این پس به شبکه همراه اول بپیوندند، ودیعه‌ای نزد مخابرات نخواهند داشت.

وی با یادآوری این موضوع که تعرفه مکالمه با این سیم‌کارت‌ها، مانند سیم‌کارت‌های دائمی‌همراه اول خواهد بود، ادامه داد: هنوز کدهای مشخصی برای این سیم‌کارت‌های جدید در نظر گرفته نشده، اما احتمال می‌رود کدهای ۸ و ۹ برای آن تعریف شود.

به گفته این مقام مسوول، با ورود سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی همراه اول،بازار کاذب سیم‌کارت‌های دولتی از بین می‌رود و واگذاری این سیم‌کارت‌ها به روز خواهد شد.

بحث معضلات موبایل هنوز در مجلس مطرح نشده است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌درخصوص معضلات و ناهنجاری‌های استفاده از موبایل، بویژه در اماکن عمومی، گفت: این موضوع هنوز در مجلس مطرح نشده است.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به موبنا می‌گوید: کاربران تلفن همراه از لحاظ اخلاقی و شئون اخلاقی باید مسائل هنجاری را در حین مکالمه با تلفن همراه رعایت کنند.

وی با بیان این که تاکنون این مساله در مجلس مطرح نشده، ادامه داد: مردم باید چنین موضوعاتی را درک کرده و به نحوی رعایت کنند که نیاز به دخالت نیروی انتظامی‌و الزام قانونی نباشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی‌خاطرنشان کرد: در عین حال لازم است تا سازمان‌های مرتبط با فرآیند فرهنگ‌سازی، از طریق تبلیغات و کار فرهنگی، در کاهش این مساله تاثیرگذار باشند.

نحوه استفاده از موبایل در اماکن عمومی، ناآشنایی به کارکردهای اصلی تلفن‌های همراه، مکالمه‌های افراطی و طولانی، قراردادن بی‌هدف این وسیله ارتباطی در اختیار نوجوانان و کودکان، سوء استفاده‌های اخلاقی و نیز برخی رفتارهای نامتعادل با استفاده از این وسیله، از جمله مواردی است که کارشناسان عقیده دارند اثرات اجتماعی و فرهنگی نگران‌کننده‌ای در آینده خواهد داشت.