پرشین تله کام طی سال‌های گذشته به شکل تخصصی در بازار فعالیت داشت؛ به طوری که در ابتدا برند ال‌جی را وارد بازار کرد و بعد به سراغ اچ تی سی رفت. اما حالا شنیده می‌شود این شرکت به سراغ زد تی ای رفته است. بر همین اساس با سعید هدایتی، مدیر بازرگانی این شرکت گفت‌وگو کوتاهی کردیم که در ادامه می‌خوانید: تعرفه واردات تلفن همراه سرانجام به ۱۰ درصد کاهش یافت، با توجه به این امر پیش‌بینی شما از بازار چیست؟

تعرفه ۲۵ درصدی قبلی ضررهای زیادی به فعالان قانونی زد که فکر می‌کنم با این تعرفه فعلی قطعا فعالیت قاچاقچیان در بازار کاهش خواهد یافت.

شنیده می‌شود که پرشین تله کام در نظر دارد گوشی‌های هوشمند زد تی ای را روانه بازار کند. این مساله تا چه اندازه صحت دارد؟

ما در سال ۲۰۰۸ با زد تی ای وارد مذاکره شده بودیم، اما با توجه به رشد خیره‌کننده این برند در بازارهای جهانی به خصوص در بخش تلفن‌های هوشمند و همچنین با توجه به سابقه ما در عرضه گوشی‌های اچ تی سی اکنون تصمیم به عرضه این گوشی‌ها در بازار گرفته‌ایم.

یعنی دیگر روی اچ تی سی فعالیت نمی‌کنید؟

ما همچنان محصولات اچ تی سی را در بازار خواهیم داشت. علاوه بر این ما با فیتکو ادغام شدیم؛ به طوری که از این پس محصولات اچ تی سی، موتورولا و زد تی ای همه در سبد محصولات پرشین تله‌کام قرار خواهد گرفت. چین همیشه هم محصول بد داشته هم محصول خوب. ما می‌خواهیم نگاه مردم ایران را نسبت به این مساله تغییر دهیم و فقط می‌خواهیم محصولات با کیفیت

زد تی ای را وارد کشور کنیم.

با چند مدل شروع می‌کنید؟

به احتمال زیاد با سه یا چهار مدل شروع می‌کنیم که علاوه بر این‌ها دو مدل تبلت زد تی ای هم خواهیم آورد. تلفن‌های هوشمندی که تا به حال در ایران عرضه شده است، فارسی نبوده‌اند. شاید فارسی را پشتیبانی کند، اما سیستم عامل فارسی نیست. به همین دلیل این محصولات در سایر شهرهای کشور مورد استقبال قرار نمی گیرند. ما تمام گوشی‌ها را فارسی می‌کنیم؛ ضمن اینکه قیمت این مدل‌ها خیلی پایین تر از مدل‌های مشابه در سایر برندها خواهد بود. ما سعی می‌کنیم دو عامل فارسی‌سازی و قیمت پایین را رعایت کنیم؛ چرا که بازار هدف ما در شهرستان‌ها خواهد بود. زد تی ای در سال ۲۰۱۰ بالای ۹۰ میلیون گوشی فروخت و رتبه جهانی اش هم اکنون پنج است. زد تی ای در بین سایر برندهای چینی این برند تنها برندی است که کارخانه دارد.