وزیر ارتباطات با بیان اینکه سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی حدود ۷/۲ درصد است و در سال ۸۸ سهم این حوزه حدود هشت هزار و صد میلیارد تومان و تولید ناخالص ملی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بود، بر تعریف یک برنامه و چشم‌انداز برای افزایش این سهم تاکید کرد. در نشست با اعضای مسوولان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به همکاری و هماهنگی‌های انجام شده گفت: معتقدیم حوزه ICT توانایی و ظرفیت لازم برای ایفای نقش در اقتصاد کشور را دارد.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که دولت و حاکمیت می‌تواند انجام دهد، تسهیل شرایط کسب و کار این حوزه است. در این راستا الگوبرداری از کشورهایی مانند چین، کره‌جنوبی، ژاپن، سنگاپور و هند که این مسیر را طی کردند، مفید خواهد بود. وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های فعالان حوزه ICT، شناساندن ویژگی‌های این حوزه به مدیران و مسوولان در بخش‌های مختلف است. وی به دیداری که با رییس کمیسیون ارتباطات کره جنوبی داشت، اشاره کرد و گفت: یک سوم اقتصاد کره جنوبی مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. در کشورهایی چون هند، مالزی، سنگاپور نیز ۱۱ درصد است. در حالی که سهم ما بسیار ناچیز است.

تقی‌پور با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های فناوری اطلاعات اظهار کرد: در حال حاضر فارغ‌التحصیلان این حوزه حدود ۴۶۰۰۰ نفر هستند. بنابراین پتانسیل این حوزه زیاد است و کشور منابع انسانی خوبی از این حیث در اختیار دارد. باید توجه مسوولان کشور را به این مساله جلب کنیم.