مدیرعامل شرکت مخابرات تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد واگذاری این شرکت در فیبر نوری به ۱۲۰ هزار عدد رسیده است، گفت: «از میزان پورت‌های ارائه شده توسط مخابرات در تهران، حدود ۸۰۰ هزار مشتری روی سیم مسی ما پوشش دارند و از آن استفاده می‌کنند. در گذشته از مس استفاده می‌شد، اما مس محدودیت ارسال دیتا دارد و پیش‌بینی می‌شود جایگزینی مس با فیبر نوری چیزی در حدود ۸ تا ۱۰ سال زمان ببرد. در تهران ۱۳میلیون زوج سیم مسی داریم که هزینه جابه‌جایی آن بالاست، بنابراین باید زیرساخت‌های خود را هوشمندانه جابه‌جا کنیم که دچار مشکل نشویم.»

علی ملک‌جعفریان به روند پیشرفت پروژه‌های فیبر نوری هم پرداخت و با اشاره به اینکه این پروژه‌ها از حدود چهار یا پنج سال پیش آغاز شده‌اند، گفت: «توسعه فیبر نوری در سال جاری سرعت بیشتری گرفته است. از ابتدای سال ۲۲ افتتاح داشتیم که آخرین آن در روز ۲۵ بهمن ماه در شهرک اکباتان انجام شد و ۳۸هزار واحد مسکونی را فیبرکشی کردیم.» او در پاسخ به چرایی کند بودن پروژه فیبرنوری در تهران گفت: «معمولا فناوری‌های جدید در ابتدا از سوی مردم استقبال نمی‌شوند تا این نیاز که همان سرعت است، احساس شود. در کنار این موضوع ما باید تبلیغات هم انجام دهیم که وزیر ارتباطات اکنون به این موضوع وارد شده است. ما برای اینکه واگذاری‌ها خوب انجام شوند، تعدادی پارتنر گرفته‌ایم که الان ۸ مورد هستند و مردم می‌توانند از طریق تماس با ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۰ درخواست دهند تا سرویس به آنها ارائه شود؛ اما اولویت فیبرکشی با ساختمان‌های بلند است.»

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران درباره سرعت اینترنت بر بستر فیبر اعلام کرد: «اگرچه امکان استفاده از سرعت یک گیگابیت بر ثانیه هم وجود دارد، اما در حال حاضر سرعت فیبر روی ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بسته شده است.» او درباره دلیل اعمال این محدودیت هم گفت: «این محدودیت را به این خاطر اعمال کردیم تا بتوانیم به تمام مشترکان سرویس یکسان بدهیم تا زمانی که تجهیزات مرکزی توسعه پیدا کنند و در صورت لزوم نوسازی شوند. در همین راستا، برای سال آینده هم ایجاد ۱۵۰ هزار پورت فیبر نوری را در برنامه خود داریم.» ملک‌جعفریان درباره هزینه استفاده از سرویس فیبر نوری هم جزئیاتی را اعلام کرد و گفت: «هزینه فیبرکشی تا درب منزل بر عهده مخابرات است.

اما هزینه فیبرکشی از درون ساختمان تا درب واحد بر عهده مشتری است که بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان تمام می‌شود و هزینه تهیه مودم نیز بین ۲ تا ۲.۵ میلیون خواهد بود. به عبارت دیگر در مجموع هزینه اتصال به شبکه فیبر حدود ۳.۵میلیون تومان تمام می‌شود.» همزمان و در حاشیه جلسه هیات دولت، وزیر ارتباطات وعده داد که تا پایان دولت سیزدهم، یعنی شهریور‌ ۱۴۰۴ همه شهرهای کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند. زارع‌پور اعلام کرد اکنون تعداد پوشش‌های فیبر نوری به حدود ۷ میلیون عدد رسیده است. عیسی زارع‌پور در مورد پیشرفت پروژه فیبر نوری توضیح داد: «برنامه‌ریزی پروژه این بود که امسال به ۸ میلیون پوشش برسیم. هفته بعد جشن ۷ میلیون پوشش را خواهیم گرفت. تلاش‌مان این است تا پایان سال به این عدد اضافه کنیم، اما ممکن است کمتر از ۸ میلیون باشد. ابتدای سال تعداد پوشش‌ها حدود ۲.۳ میلیون بوده و اکنون ۳ برابر شده است. این مسیر در سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد که بتوانیم تا شهریور ۱۴۰۴ در همه شهرهای کشور این امکان را برای همه مردم فراهم کنیم.»