گروه‌ بنگاه‌ها: یک شرکت ایرانی با ارائه اپلیکیشن «اوبار» برای اولین بار امکان ارائه یک شبکه اینترنتی باربری در ایران را فراهم کرد. مدیرعامل شرکت ساناگستر سبز در حاشیه نمایشگاه الکامپ به «دنیای‌اقتصاد» گفت: این شرکت برای بهینه‌سازی صنعت بر مبنای پلت‌فرم عمل کرده و دو سمت عرضه و تقاضا را به‌طور مستقیم به یکدیگر وصل می‌کند. حامد تاج‌الدین به یکی از سامانه‌های این شرکت اشاره کرد و افزود: اپلیکیشن اوبار برای نخستین‌بار است که سرویس ترابری را به‌صورت فناوری جدید شکل داده و بستری مناسب و بهینه برای صاحبان بار و کالا ایجاد کرده تا با خیالی راحت و بدون واسطه، بارشان را در اختیار رانندگان مطمئن قرار دهند.

وی با بیان اینکه مشتری مداری، پشتیبانی بار و قیمت مناسب از استراتژی‌های مهم اوبار است، گفت: این برنامه با هدف راه‌اندازی بزرگ‌ترین و مطمئن‌ترین شبکه ترابری کشور و با بهره‌گیری از تیمی مجرب و متخصص فعالیت خود را آغاز کرده است. تاج‌الدین با اشاره به اینکه در حدود ۱۰ هزار راننده در اوبار مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: در حال حاضر با ۱۰۰ مشتری که همگی شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها هستند در حال همکاری هستیم. همچنین ارسال بار از تهران به تمام نقاط کشور وجود دارد و در حال توسعه شبکه هستیم. وی با بیان اینکه باربری بین شهری در هر لحظه یک نرخی دارد و ثابت نیست، افزود: امیدواریم با توجه به اینکه قیمت‌های ما کاملا رقابتی و از تمامی باربری‌های سنتی پایین‌تر است، به‌زودی بزرگ‌ترین شبکه باربری مبتنی بر تکنولوژی را بسازیم.

وی درباره فرآیند ثبت سفارش دیجیتال در این سامانه و اعلام به رانندگان حاضر در سیستم گفت: در ابتدا مشتری از طریق موبایل یا رایانه، جزئیات بار را وارد سامانه می‌کند و سامانه بلافاصله، سفارش را به مناسب‌ترین و نزدیک‌ترین راننده منتقل می‌کند. تاج‌الدین با بیان اینکه امکان رصد بار از زمان تحویل تا مقصد توسط تیم پشتیبانی ما وجود دارد، ادامه داد: مشتریان در پنل مدیریتی که اوبار در اختیارشان قرار می‌دهد، می‌توانند از وضعیت کلیه بارهای ثبت شده مطلع شده و تغییرات مطلوب خود را به راحتی اعمال کنند؛ علاوه‌بر این می‌توانند در هر لحظه از طریق موبایل یا رایانه موقعیت مکانی راننده، فاصله تا مقصد، مسیر طی‌شده، زمان تقریبی رسیدن به مقصد، میانگین سرعت و... را رصد کنند. وی با اشاره به اینکه احراز هویت رانندگان فعال در این سامانه اینترنتی اگر به درستی صورت نگیرد، می‌تواند منجر به بروز چالش‌هایی نظیر سرقت یا خسارت به بارها شود، گفت: فرآیند اعتبارسنجی رانندگان زمانبر است و براساس قانون صورت می‌گیرد.