دنیای اقتصاد: شرکت آمازون علاقه خاصی دارد تا به محصولاتی از شرکتش که قبلا با استقبال خوبی روبه‌رو نشده‌اند، شانس دوباره‌ای بدهد، مانند گوشی‌های هوشمند. شرکت آمازون مشغول تولید سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند است که آیس (ice) نام دارد. این سری از گوشی‌های هوشمند مجهز به گوگل اندروید هستند و با هدف ورود به بازار کشورهای درحال توسعه مانند هند، با قیمت تقریبا مناسبی عرضه می‌شود. طبق گزارش Gadgets۳۶۰، احتمالا این گوشی‌ها به صفحه نمایش ۲/ ۵ یا ۵/ ۵ اینچی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و اسکنر اثر انگشت تعبیه شده درپشت گوشی مجهز هستند. قیمت گوشی‌های این سری با وجود اینکه هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما تقریبا ۹۳ دلار تخمین زده می‌شود. طبق گزارش منتشر شده، این سری مجهز به دستیار هوشمند گوگل هستند و بر خلاف شایعات منتشر شده، از دستیار مجازی آمازون الکسا در آنها استفاده نشده است. شرکت آمازون در سال ۲۰۱۴ با تولید گوشی Fire شانس خود را در دنیای گوشی‌های هوشمند امتحان کرد که مجهز به قابلیت‌ انحصاری آمازون مانند X-Ray بود ولی با انتقادهای فراوان روبه‌رو شد و یک‌سال بعد از معرفی، تولید آن متوقف شد.

شرکت آمازون در حال جهت‌گیری آهسته و با احتیاط به سمت بازار گوشی‌های هوشمند است و از آنجا که محصولاتی مانند خانواده ابزارهای هوشمند خانگی اکو، برای کاربران سطح بالاتری طراحی شده است، این شرکت قصد دارد تا طیف جدیدی از مشتریان و کاربران را جذب خود کند. بازار کشورهای در حال توسعه همیشه مورد علاقه بیشتر شرکت‌های تکنولوژیک بوده است و ‌آمازون هم در این مورد مستثنی نیست. در میان این شرکت‌ها، گوگل همیشه در نگهداری بازار کشورهای مختلف و قشرهای متفاوت کاربران، موفق‌تر از دیگر رقبا عمل کرده است. در سال ۲۰۱۴، گوگل برنامه Android One انحصاری خود را به‌منظور تامین قطعات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند در کشورهایی همچون کنیا، پاکستان و هند معرفی کرد. مدیرعامل گوگل، Sundar Pichai، در گزارشی اعلام کرد معتقد است قیمت گوشی‌های هوشمند در این مناطق باید به زیر ۳۰ دلار برسد.

سری آیس آمازون می‌تواند برای این شرکت منافع زیادی در نقاط جدید ایجاد کند. با تولید محصولاتی مانند اکو و آمازون الکسا، این فروشگاه خرید آنلاین شاهد گسترش سیستم الکسای خود بود و با وجود افزایش چشمگیر تعداد مشتریان، الکسا توانست در رنج بیشتری از دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه اکوسیستم برنامه‌ها و سخت‌افزارهای انحصاری آمازون با شکست گوشی فایر در بازار نوسان زیادی پیدا نکرد، با این وجود تولید و عرضه سری آیس می‌تواند جای پای این شرکت را در دنیای گوشی‌های هوشمند محکم کند. از آنجایی که این سری از گوشی‌ها از برنامه‌های اصلی گوگل پشتیبانی می‌کند، طیف وسیع‌تری از مشتریان و کاربران را برای آمازون به ارمغان خواهد آورد.