instant tethering؛ قابلیت جدید اندروید

آی‌تی آیران: سیستم اشتراک‌گذاری اینترنت اندروید با نام Instant Tethering که ماه گذشته مورد آزمایش قرار گرفته بود، به شکل اتوماتیک و یکپارچه اینترنت سیم‌کارت گوشی را از طریق وای‌فای به اشتراک می‌گذارد. این ویژگی قرار است به‌صورت سراسری در اختیار کاربران قرار بگیرد اما در حال حاضر تنها در اختیار گوشی‌های پیکسل و دستگاه‌های جدید نکسوس قرار گرفته است. این ویژگی بیشتر مناسب افرادی است که دو یا چند دستگاه اندرویدی دارند و فقط یکی از آن دستگاه‌ها اینترنت دارد، در این صورت به‌راحتی و بدون نیاز به وارد کردن رمز می‌توانند اینترنت یک دستگاه را برای دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند.

طبق گزارش اخیر گوگل، گوشی‌های مدل پیکسل، پیکسل XL، نکسوس ۶, نکسوس۵X و نکسوس ۶P قادرند با استفاده از این ویژگی به‌عنوان میزبان، اینترنت خود را برای سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند. این دستگاه‌ها به علاوه پیکسل C و نکسوس ۹ به‌زودی می‌توانند از اینترنت به اشتراک گذاشته شده و بدون استفاده از پسورد به راحتی استفاده کنند. بقیه دستگاه‌ها نیز باید حداقل از اندروید ۶.۰ استفاده کنند و البته دستگاه‌های میزبان ملزم به استفاده از اندروید ۷.۱.۱ یا بالاتر خواهند بود و نکته مهم اینکه هردو دستگاه باید وارد یک اکانت گوگل مشترک شوند. برای این کار استفاده از گوگل پلی سرویس ۱۰.۲.۹۸ یا بالاتر ضروری خواهد بود. برای استفاده از این ویژگی، کاربران ابتدا با ورود به بخش تنظیمات- گوگل- Instant Tethering و با فعال سازی گزینه «ایجاد اتصال داده‌ها» می‌توانند به‌عنوان میزبان کار خود را آغاز کنند و دیگر دستگاه‌ها با زدن گزینه «دریافت اتصال داده‌ها» می‌توانند از اینترنت به اشتراک گذاشته شده استفاده کنند.

در ضمن بلوتوث و وای‌فای در حین استفاده از این ویژگی باید فعال باشند. از آنجا که برخی تبلت‌ها قادر به اتصال به اینترنت از طریق سیم‌کارت نیستند، در صورت وجود دستگاه‌های میزبان در نزدیکی آنها، گزینه «WiFi Hotspot Available» برای آنها ظاهر خواهد شد و با زدن گزینه اتصال، و با ورود به بخش Instant Tethering در تنظیمات تبلت، می‌توانند وارد پروسه استفاده ازاینترنت دستگاه‌های میزبان بشوند. این ویژگی حجم بالایی از باتری را مصرف می‌کند، بنابراین در صورت استفاده نکردن از آن تا ۱۰ دقیقه، دستگاه اشتراک گذاری اینترنت را به‌طور اتوماتیک غیر فعال خواهد کرد. در حال حاضر دستگاه‌های پیکسل و نکسوس می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که بهره‌مندی از این ویژگی مانند WiFi Assistant محدود خواهد بود یا قرار است به‌صورت گسترده و همگانی در اسمارت‌فون‌های اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد.