گوشی جدید Honor، صاحبش را می‏شناسد

آی‌تی‌ایران: Honor این هفته به‌طور رسمی گوشی Honor Magic phone را در چین معرفی کرد و از آن به‌عنوان «دستگاهی از آینده» نام برد. اگر زبان چینی می‌دانید، می‌توانید با مراجعه به صفحه تخصصی این گوشی با قابلیت‌های دستگاه بیشتر آشنا شوید، ولی اگر شما هم مثل ما به ترجمه وب‌سایت Android Authority اطمینان دارید می‌توانید همین‌جا با مشخصات این گوشی منحصربه‌فرد آشنا شوید: صفحه نمایش AMOLED ۵ اینچی؛ دوربین عقبی دولنزه ۱۲ مگاپیکسلی- دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی؛ سیستم‌عامل اندروید ۶.۰؛ پروسسور Huawei Kirin ۹۵۰؛ باتری ۲.۹۰۰ میلی آمپری؛ ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی- ۴ گیگابایت رم، موجود در رنگ‌های مشکی، طلایی و سفید یخچالی، حسگر اثر انگشت، حسگر مجاورت، حسگر نور محیط، قطب نما، شتاب سنج و مشخص کننده وضعیت گوشی.

ظاهرا رنگ طلایی یا مشکی ارائه شده این گوشی رنگ جالبی است که مشابه آن تاکنون وجود نداشته است و شاید تا وقتی این رنگ از گوشی را از نزدیک نبینید نتوانید بفهمید این رنگ دقیقا چه رنگی است. احتمالا یکی از دلایلی که به این گوشی «گوشی همراه با صفحه هوشمند» می‌گویند این است که سنسوری در قاب این دستگاه و همچنین سنسوری داخل دوربین سلفی این دستگاه تعبیه شده است که هرگاه شخصی گوشی را برمی‌دارد، سنسور و دوربین باهم کار می‌کنند و چشم‌ها و دست‌های شخص را بررسی می‌کنند و از همین طریق صاحب دستگاه را شناسایی می‌کنند.

قابلیتی به نام «شناسایی هوشمند صورت» (FaceCode Intelligent Recognition) که در این گوشی وجود دارد، باعث می‌شود گوشی با شناسایی کسی که گوشی را دست گرفته، نوتیفیکیشن‌ها را فقط برای کسی که تشخیص دهد صاحب گوشی است ارسال خواهد کرد. سیستم‌عامل این دستگاه اندروید است، اما علاوه‌بر این، مجهز به یک سیستم نرم‌افزاری دیگری به نام Magic Live نیز هست که بر اساس هوش مصنوعی، یکسری از کارها را انجام می‌دهد. مثلا شرکت Honor اعلام کرده که سیستم Magic متوجه می‌شود صاحب گوشی در حال رانندگی است و به‌طور اتوماتیک حالت گوشی را به «وضعیت در حال رانندگی» تغییر می‌دهد یا مثلا اگر کسی از گوشی برای گرفتن تاکسی استفاده کند، پلاک خودرو راننده روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود.