یک مخترع ژاپنی با دریافت سرمایه ۵۳ میلیون دلاری از شرکت‌های مختلف در حال تکمیل روباتی به نام Laundroid است که برای شستن و خشک کردن البسه قابل استفاده است. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بیزینس‌استاندارد، شین ساکانه می‌گوید این روبات نه‌تنها قادر به شستن و خشک کردن انواع پوشاک و لباس‌هاست، بلکه می‌تواند آنها را مرتب کرده، تا بزند و در محل مربوطه قرار دهد. با این کار یکی از وقت‌گیرترین امور منزل از سوی یک روبات انجام خواهد شد. این روبات که ابعادی به اندازه یک یخچال دارد، مردم را از مراجعه به خشکشویی نیز بی‌نیاز می‌کند زیرا کار دو دستگاه ماشین لباس‌شویی و خشک کن را انجام داده و می‌تواند لباس‌ها را به خوبی مرتب کند.

شین ساکانه قبلا روبات‌های دیگری نیز طراحی و عرضه کرده و یکی از اختراعات جالب او ابزاری برای جلوگیری از خرخر کردن افراد در خواب است. این مخترع ۴۵ساله می‌گوید برای تکمیل اختراع جدیدش هنوز به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد. وی که رئیس شرکتی به نام Seven Dreamers Laboratories است می‌گوید با عرضه عمومی این روبات لباس شستن و خشکشویی به تاریخ می‌پیوندد. انتظار می‌رود تکمیل و عرضه عمومی این روبات تا سال ۲۰۱۹ به طول بینجامد اما یک مدل اولیه از آن که تنها از قابلیت مرتب کردن و تازدن پوشاک برخوردار است در اواخر زمستان در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

نحوه فعالیت و فناوری مورد‌استفاده در این روبات فاش نشده، اما گفته می‌شود در این روبات از تعدادی اسکنر برای شناسایی وضعیت لباس‌ها و چند بازوی روباتیک به‌منظور تازدن متناسب البسه استفاده می‌شود. مدل نهایی این روبات که سه سال دیگر عرضه می‌شود، حدود ۲۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و در آن از فناوری هوشمند شرکت پاناسونیک برای شستشو و خشک کردن البسه استفاده می‌شود اما مدل اولیه به علت هزینه بالای تولید گران‌تر از این رقم خواهد بود. هم‌اکنون تازدن و مرتب کردن هر لباس ۱۰دقیقه طول می‌کشد و علت این امر زمان زیاد مورد‌نیاز برای اسکن کردن هر لباس و ارتباط بی‌سیم دستگاه با سرور مرکزی برای دریافت اطلاعات ضروری است اما این رقم در آینده به ۳ تا ۵ دقیقه کاهش می‌یابد.