دنیای اقتصاد: سهام غول اینترنتی چینی «Tencent» که اخیرا از طریق درآمد بازی‌ها جهشی ۴۰ درصدی داشت، این‌بار برخلاف انتظارات دچار سقوط شد و در نتیجه سرعت فروش سالانه بازی‌های کامپیوتری نیز کاهش یافت.

این شرکت در ماه سپتامبر به‌عنوان سودآورترین شرکت اعلام شد و پس از خرید شرکت سازنده «Clash of Calns» و «Clash Royale» این‌بار توانست از شرکت قدرتمند «China Mobile» سبقت بگیرد. این شرکت که در جنوب چین در شهری به نام «Shenzhen» مستقر است، صاحب بزرگ‌ترین سرویس پیام‌رسانی چین «WeChat» بوده و از طریق این برنامه موفق شده صنعت بازی‌سازی، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی را به سطح بالایی از شکوفایی برساند. در سندی که روز چهارشنبه منتشر شد، این شرکت اعلام کرد به لطف جهش ۸۷ درصدی به ۹/ ۹ میلیارد یوآن در بخش فروش گوشی‌های هوشمند، سود خالص این شرکت در سه ماهه تابستان با افزایش ۴۳ درصدی به ۵۶/ ۱ میلیارد دلار (۶۵/ ۱۰ میلیارد یوآن) رسید. همچنین اعلام شد کاربران بازی «Honor of Kings» از مرز ۲۰ میلیون کاربر فعال در روز گذشته است. سود کلی این شرکت نیز با افزایش ۵۲ درصدی به ۳۹/ ۴۰ میلیارد یوآن رسید. با این حال ارقام پایین‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت، افزایش داشت، شرکت همچنین اعلام کرد که فروش بازی‌های اسمارت‌فون تنها سه درصد نسبت به سه ماه قبل افزایش داشته است. سهام این شرکت در بورس هنگ‌‌کنگ نیز با ۲۲/ ۱ درصد کاهش به ۵۰/ ۱۹۴ دلار هنگ کنگ سقوط کرد. تحلیلگر مالی شرکت «Tencent» گفت: «بعضی از بخش‌های شرکت آن‌طور که از آنها انتظار داشتیم، پیشرفت قابل توجهی از خود نشان ندادند.» مدیر شرکت مالی و اعتباری وابسته به شرکت «Tencent» نیز اظهار کرد: «در بخش بازی‌ها انتظار افزایش ۹۰ درصدی را داشتیم که اتفاق نیفتاد.»