دنیای‌اقتصاد- شرکت Asus بالاخره بعد از شایعات مختلف درباره Fonepad، رسما تبلت جدیدش را با این نام در نمایشگاه MWC معرفی و رونمایی کرده است. Fonepad در واقع یک تبلت ۷ اینچی است که کارشناسان معتقدند به خاطر مشخصات فنی و قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند رقیب جدی نکسوس این شرکت باشد. نمایشگر ۷ اینچی این تبلت در واقع در میان نمایشگرهای ۵ و ۱۰ اینچی پدفون‌های قبلی این شرکت است. این تبلت آندرویدی ساختار سبکی داشته و به راحتی در دست کاربران قرار می‌گیرد. به طور کلی این تبلت با ضخامت بدنه ۴/۱۰ میلیمتری و وزن ۳۴۰ گرمی طراحی باریک و قابل حملی دارد. پردازنده‌ این دستگاه مدل Z۲۴۲۰ از سری Atom شرکت Intel بوده و کم مصرف است. این پردازنده سرعت عملکرد معمولی دارد. درست به همین دلیل هم هست که شرکت Asus مدعی شده است این تبلت در هر بار شارژ کامل امکان کارکرد مداوم تا بیش از ۹ ساعت را دارد.

نمایشگر ۷ اینچی این تبلت از نوع IPS است که تصاویر را با وضوح ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر امکان دریافت ۱۰ نقطه لمسی به صورت همزمان را دارد. این تبلت در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی تولید شده است و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه را تا ۳۲ گیگابایت در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

پشت بدنه تبلت Fonepad فلزی است و در دو رنگ نقره‌ای و طلایی طراحی شده است. این بدنه فلزی باعث شده تا این تبلت ظاهری مدرن و جالب داشته باشد. همچنین این تبلت یک دوربین ۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۲/۱ مگاپیکسلی در جلو برای مکالمه تصویری دارد.

شرکت Asus اعلام کرده است که تبلت Fonepad خودش را به زودی با قیمت ۱۷۹ یورو برای نسخه ۸ گیگابایتی و ۲۱۹ یورو برای نسخه ۱۶ گیگابایتی در اروپا عرضه خواهد کرد.