رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات گفت: روند عضویت ایرانی‌ها در رسانه‌های اجتماعی با پنج سال تاخیر از الگوی مشابه غربی تبعیت می‌کند، ذائقه مخاطب به شدت دارای متن گریزی، خلاصه خوانی و محتوای کوتاه است و این روند رو به رشد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال روند قابل پیش‌بینی آینده رسانه‌های اجتماعی ایرانی را تشریح کرد. وی گفت: مصرف محتوای تفریحی و عمومی همچنان رفتار غالب در شبکه‌های اجتماعی است. موسویان افزود: روند عضویت کاربران ایرانی در رسانه‌های اجتماعی از الگوی مشابه غربی تبعیت می‌کند، اما با تاخیری بیش از پنج سال، به این معنی که عضویت ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی با سرعتی کمی بیشتر، دارای مشابهتی در گسترش نفوذ با کشور‌های توسعه یافته است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اینکه همچنان فیس بوک به‌عنوان مرجع اصلی فعالیت‌های رسانه اجتماعی کاربران مطرح است، گفت: اما رشد شتابان شبکه‌های موبایل محور در مقابل توقف رشد فیس‌بوک جالب به نظر می‌رسد. موسویان تصریح کرد: شخصی نگاری و فردمحوری به‌عنوان حاصل اصلی گرایش کاربران به شبکه‌های اجتماعی موبایلی مطرح است. به گفته وی، گرایش شتابان مخاطبان به محتوای صوتی، تصویری و بالاخص عکس در قیاس با محتوای متنی نشان از تغییر شدید ذائقه مصرف مخاطبان دارد، سبقت سریع شبکه اشتراک‌گذاری عکس همانند اینستاگرام از دیگر شبکه‌های اجتماعی گواه این موضوع است.وی گفت: به‌رغم گرایش عمومی جهانی به شبکه‌های تخصصی و حرفه‌ای به نظر می‌رسد این شبکه‌ها در داخل مغفول مانده‌اند.