Photo Maps از اینستاگرام حذف می‏شود

آی‏تی‏ایران: اینستاگرام به تدریج بخش Photo Maps را از پروفایل کاربران این شبکه اجتماعی حذف خواهد کرد. فتو مپس به کاربران این امکان را می‏داد تا عکس‏های خود و کاربران دیگر را که برچسب جغرافیایی دارند روی یک نقشه مشاهده کنند. بر این اساس، تمامی عکس‏هایی که در یک موقعیت مکانی خاص گرفته شده بود، در کنار هم و به صورت دسته‏ای قابل مشاهده بود.

در حال حاضر اگرچه امکان مشاهده تصاویر برچسب‏دار دیگران وجود ندارد اما همچنان می‏توانید عکس‏های خودتان را که دارای برچسب مکانی هستند مشاهده کنید. با وجود این، سیاست یادشده هم به‏زودی تغییر خواهد کرد و کاربران امکان مشاهده این تصاویر در پروفایل خودشان را هم نخواهند داشت. اینستاگرام اعلام کرده کاربران کمی از این قابلیت استفاده می‏کنند و به همین سبب، تصمیم به تغییر رویکرد و در نهایت، حذف این قابلیت گرفته است. درنظر داشته باشید، عکس‏هایی که ژئوتگ یا برچسب مکانی دارند همچنان این برچسب‏ها را حفظ خواهند کرد و با لمس تگ آنها، این امکان وجود دارد تا تصاویر دیگر کاربران را که در موقعیت مکانی مشابهی گرفته شده‏اند هم مشاهده کنید. با وجود این، بخش Photo Maps در پروفایل کاربران، در برخی مناطق جغرافیایی به‏طور کامل حذف شده و در ادامه، این بخش از دسترس کاربران دیگر هم خارج خواهد شد.

این تصمیم برای نرم‏افزاری که آغاز به‏کار آن بر اساس سیاست‌های انتشار محتویات در موقعیت‏های مکانی مختلف (نظیر نرم‏افزار Foursquare) بوده، تغییری اساسی به حساب می‏آید. سخنگوی اینستاگرام اعلام کرده اجرای این سیاست، تغییری در رابط برنامه‏نویسی این نرم‏افزار (API) ایجاد نخواهد کرد و شرکت‌ها و توسعه‏دهندگان همچنان می‏توانند اطلاعات مربوط به پست‏های منتشر شده در موقعیت‏های مکانی مختلف را (حتی بدون وجود برچسب‏های مکانی) در اختیار داشته باشند. این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقد بودند این سیاست، راهکاری برای جلوگیری از نمایش موقعیت مکانی کاربران پرطرفدار یا سلبریتی‏های اینستاگرامی است.