صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای Macy's که از برندهای مطرح بازار خرده‌فروشی در آمریکا به حساب می‌آیند سیاست جدیدی را به‌منظور حرکت سریع به سمت فروش آنلاین در پیش گرفته‌اند. بر این اساس، تا اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰۰ فروشگاه فیزیکی این برند به سرویس‌دهی خود پایان خواهند داد.

این تصمیم در ادامه تعطیلی ۳۸ فروشگاه این برند از بهار سال جاری تاکنون عملی خواهد شد. تحلیلگران معتقدند تعطیلی ۱۵ درصد از ۷۲۸ فروشگاه این برند در ایالات متحده آمریکا مهر تاییدی است بر انگیزه مسوولان این شرکت برای تغییر ساختار و ارائه خدمات برپایه ذائقه جدید مشتریان در عصر دیجیتال.

Madeline Hurley تحلیلگر IBISWorld در این خصوص می‌گوید: «در طول چندسال اخیر، Macy's تعطیلی فروشگاه‌های خود را با توجه به افزایش سود فروش آنلاین در مقایسه با سودی که از فروش در فروشگاه‌های فیزیکی نصیب این شرکت می‌شود، عملی کرده است. از سوی دیگر، این برند با فروش فروشگاه‌های فیزیکی خود می‌تواند مسیر تازه‌ای را برای درآمدزایی ایجاد کند.»براساس برآوردهای انجام شده، برخی فروشگاه‌های فیزیکی این برند در صورتی که با تغییر کاربری به‌عنوان آژانس‌های املاک استفاده شوند، سوددهی بیشتری را به همراه خواهند داشت.

Macy's اعلام کرده به‌رغم تعطیلی ۱۵ درصد از فروشگاه‌های فیزیکی، سیاست‌هایی را برای تداوم حضور در بازار خواهد داشت. بر این اساس، تداوم حضور در ۴۹ ناحیه جغرافیایی از مجموع ۵۰ بازار مهم خرده‌فروشی آمریکا از جمله فیلادلفیا اجرایی خواهد شد. Macy's در حال حاضر ۶/ ۱۲ درصد از سهم بازار ۸/ ۱۶۷ میلیارد دلاری خرده‌فروشی در آمریکا را در اختیار دارد. بازاری که مشتریان آن سریعا در حال مهاجرت به سمت استفاده از خدمات فروشندگان آنلاین هستند. نکته قابل توجه اینکه پس از اعلام تعطیلی ۱۰۰ فروشگاه جدید برند Macy's، ارزش سهام این شرکت با افزایش ۱/ ۱۷ درصدی (۵.۸۱ دلاری) به ۸۱/ ۳۹ دلار رسید.