افزایش شتابان سن گیمرهای ایرانی
ایسنا: مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای با ارائه توضیحاتی درباره آمارهای جدید عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ایرانیان کاربر این بازیها هستند. محمدعلی سید حسینی اظهار کرد: کمتر از یکسوم از جمعیت کشور جزو جامعه کاربران بازیهای دیجیتال به شمار میروند. براساس آمارهای بهدست آمده، کاربران زن بازیهای دیجیتال در کشور حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و بر خلاف تصور عمومی که کودکان را بیشترین مخاطب بازیها میدانند، نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان این بازیها در ایران هستند.
ایسنا: مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای با ارائه توضیحاتی درباره آمارهای جدید عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ایرانیان کاربر این بازیها هستند. محمدعلی سید حسینی اظهار کرد: کمتر از یکسوم از جمعیت کشور جزو جامعه کاربران بازیهای دیجیتال به شمار میروند. براساس آمارهای بهدست آمده، کاربران زن بازیهای دیجیتال در کشور حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و بر خلاف تصور عمومی که کودکان را بیشترین مخاطب بازیها میدانند، نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان این بازیها در ایران هستند.
وی میانگین سنی بازیکنان ایران را در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۶ سال دانسته و افزود: بر اساس پیمایش جدید این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۲۱ سال افزایش یافته است که این موضوع نشاندهنده آن است که سن بازی در ایران رو به افزایش است و دیگر نمیتوان بهطور صرف بازیهای دیجیتال را رسانهای مرتبط با کودکان دانست. مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای عنوان کرد: ایرانیان بهطور متوسط از ۶ سال گذشته شروع به بازی کردن با بازیهای دیجیتال کردهاند که این موضوع گویای آن است که در واقع نسل جدید بازیهای دیجیتالی، کاربران گوشیهای هوشمند و تبلت هستند و دیگر تصور بازیکنانی که تنها پشت کامپیوتر مشغول بازی هستند با واقعیات جامعه همخوانی ندارد. وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیمایش مذکور، اولویت بازیهای دیجیتال در میان بازیکنان، بعد از تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی اولویت سوم به شمار میرود و بر خلاف تصور عموم مردم یکی از سه تفریح اول بازیکنان ایرانی تفریحات ورزشی است. مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به انتشار گزارش «نمای باز ۱۳۹۴» نیز متذکر شد: تعداد پرداختکنندگان برای بازیها به ۷ میلیون نفر در کشور افزایش یافته و سهم بازیهای ایرانی در بازار بازیهای کشور از یک درصد در سال ۱۳۹۲ به پنج درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است که میتواند نتیجه رویکرد جدید بازیسازی ایرانی به ساخت بازیهای موبایلی و استفاده از ظرفیت مصرف این بازیها در کشور در جهت درآمدزایی باشد.
ارسال نظر