وزیر ارتباطات درباره ورود نکردن این وزارتخانه در بحث هک سایت‌های دولتی تاکید کرد: فعالیت در این حوزه‌ها به شکل اعلامی نبوده بلکه اعمالی است. به گزارش «ایسنا» محمود واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص ورود نکردن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بحث هک سایت‌های دولتی توضیح داد: این موضوع اصلا موضوع تبلیغاتی نیست؛ تا زمانی که حمله‌ای رخ می‌دهد باید شما به جای آنکه مرتب صحبت کنید به برنامه‌ریزی بپردازید تا بدانیم چگونه عمل کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در این میان عده‌ای به‌طور مرتب در این باره مصاحبه‌هایی می‌کردند که به شخصه با این برخورد موافق نیستم. واعظی ادامه داد: از همان روزهای اول که چنین تهاجم‌هایی صورت گرفت با محوریت مرکز ملی فضای مجازی جلسات متعددی تشکیل شده و با نمایندگانی از مراکز ماهر و امنیت سازمان فناوری اطلاعات، نیروی انتظامی، پلیس فتا و سایر بخش‌ها در این حوزه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: البته باید به این مساله توجه داشت که اقدام در این حوزه‌ها اعلامی نبوده و حالت اعمالی دارد و این طور نیست که در این عرصه آن کس که مصاحبه می‌کند بیشترین اقدام را انجام داده باشد. وزیر ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حملات هیچ اطلاعاتی از سایت‌ها برداشته نشده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از کاهش قیمت ۱۸ تا ۳۰ درصدی اینترنت خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه جدید، هر گیگابیت اینترنت به ۳۰۰۰ تومان رسید. وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در تعرفه‌های تلفن ثابت متذکر شد: در کنار افزایش تعرفه تلفن ثابت، در بخش اینترنت با تخفیف‌هایی که شرکت زیرساخت در زمینه قیمت اینترنت در نظر گرفته سعی کردیم با کاهش هزینه‌های اینترنت کاربران به گونه‌ای برخورد کنیم که در سبد خانوار به دنبال افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت تغییر چشمگیری رخ ندهد. در نهایت نیز کاربران نهایی بین ۱۸ تا ۳۰ درصد با توجه به میزان حجم استفاده از اینترنت در سرویس دریافتی خود، کاهش قیمت را احساس می‌کنند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درخصوص مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با انتقال دیتاسنترهای شبکه‌های اجتماعی به ایران متذکر شد: در این خصوص دو بحث وجود دارد اول آنکه برای مناطق کشور بهتر آن است که شبکه‌های اجتماعی بومی داشته باشیم. برهمین اساس ما همواره از مراکز دانشگاهی و خصوصی حمایت کرده‌ایم تا در این عرصه وارد عمل شده و اقدام کنند. واعظی در عین حال یادآور شد: اما تا زمانی که چنین شبکه‌هایی ایجاد شود ما قاعدتا باید با شرکت‌هایی مانند تلگرام یا شبکه‌های دیگر تعامل داشته باشیم. همچنین طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی الزاماتی در این عرصه وجود دارد که امیدواریم این مسیر به درستی پیش رود.