عرضه تبلت Galaxy Tab 3 Lite با پردازنده و رم بهتر
فارنت: براساس اخباری که وب‏سایتی هندی منتشر کرده است، ۱۴ دستگاه تبلت سامسونگ با مدل SM-T116IR از جانب سامسونگ برای بررسی و آزمایش‏های بیشتر روانه هندوستان شده است. این وب‏سایت هندی آمار موثقی از کالاهای وارد و خارج شده از هندوستان در دست دارد و مدعی است تبلت‏های مذکور پس از گذراندن آزمایش‏های مختلف عودت داده خواهند شد. این تبلت‏ها در دو مدل اصلی SM-T1111 که از وای‏فای و 3G پشتیبانی می‏کند و مدل SM-T1110 که تنها با وای‏فای کار می‏کند شناخته می‏شوند.

براساس این اطلاعات قیمت ۱۰۴ دلار برای این سری جدید تبلت سامسونگ در نظر گرفته شده است، البته بدون شک پس از عرضه نهایی احتمال تغییر قیمت آن وجود دارد. از روی قیمت می‏توان پیش‏بینی کرد با محصولاتی طرف هستیم که مشخصات سخت‏افزاری بالایی ندارند. در این بین نتایج بنچمارک GFXBench تبلت مدل SM-T۱۱۶IR نیز به بیرون درز پیدا کرده است، در نگاه اول به این نتایج می‏توان متوجه شد که بین مدل جدید گلکسی تب ۳ لایت و مدل قبلی آن از لحاظ سخت‏افزاری تفاوت چندانی وجود ندارد. برای نمونه می‏توان به صفحه ‏نمایش اشاره کرد، اولین نسخه گلکسی تب ۳ لایت از صفحه‏ نمایشی ۷ اینچی بهره می‏برد که رزولوشنی برابر با
۶۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل داشت، همان‌گونه که اشاره شد نسخه جدید این تبلت سامسونگ نیز از همین صفحه‏ نمایش بهره می‏برد. از لحاظ پردازنده نیز در مدل‏های پیشین SM-T1111 و SM-T1110 شاهد پردازنده Marvell SoC دو هسته‏ای بودیم که در فرکانس 2/ 1 گیگاهرتز کار می‏کرد. بر اساس نتایج بنچمارک GFXBench، مدل جدید گلکسی تب ۳ لایت از پردازنده چهارهسته‏ای اسنپ‏دراگون ۴۱۰ بهره می‏برد که در فرکانس 2/ 1 گیگاهرتز کار می‏کند. پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۰۶ هم در نسخه جدید گلکسی تب ۳ لایت به چشم‏ می‏خورد.

با این حساب تا اینجا به مواردی اشاره کردیم که تفاوت زیادی بین نسخه پیشین و مدل جدید گلکسی تب ۳ لایت نداشته‏اند، اما همان‌گونه که اشاره شد رم نسخه جدید این تبلت سامسونگ ارتقای محسوسی دارد و مدل جدید از 5/ 1 گیگابایت رم بهره می‏برد، ناگفته نماند که ۸ گیگابایت رم نیز برای ذخیره‌سازی اطلاعات در نظر گرفته شده است. از قرار معلوم از لحاظ دوربین نیز نسخه جدید گلکسی تب ۳ لایت دستخوش تغییر شده است، مدل قبلی این تبلت از دوربین ۲ مگاپیکسلی در قسمت پشت بهره می‏برد اما نسخه جدید دوربین پشت مدل جدید ۵ مگاپیکسلی است درحالی‌که دوربین جلوی این تبلت ۲ مگابایت است. از لحاظ سیستم‏عامل نیز اندروید نسخه ۵.۱.۱ آبنبات چوبی در نسخه جدید گلکسی تب ۳ لایت جا خوش کرده است. به غیر از مواردی که به آنها اشاره شد اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه این تبلت جدید سامسونگ به بیرون درز پیدا نکرده است.