وی در ادامه شرایط بهداشتی در نظر گرفته‌شده برای توزیع دام را تشریح کرد و ادامه داد: «حضور دام‌ها از مبدا تا مقصد کنترل و گواهی‌های بهداشتی صادر شد. افرادی هم که کار ذبح را انجام می‌دهند توسط سازمان دامپزشکی کنترل شدند. بعد از ذبح نیز لاشه‌ها کنترل می‌شوند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.‌» مدیرعامل سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران با این توضیح که ۱۵ تا ۲۰‌هزار دام برای عید قربان ذبح خواهد شد ادامه داد: «علاوه‌بر این تعدادی دام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز به‌صورت دپو شده پیش‌بینی شده که در صورت نیاز به‌جایگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها عرضه خواهند شد.‌»

ایوب فصاحت از شهروندان خواست تا فرآیند پیش‌سرد را برای دام‌زنده رعایت کنند به‌طوری که پس از ذبح دام به مدت ۲۴‌ساعت لاشه دام در یخچال نگهداری و پس از آن مورد‌استفاده قرار بگیرد. خوشبختانه در استان تهران تاکنون گزارشی از ابتلا به بیماری ویروسی مشترک میان انسان و دام نداشته‌ایم.

وی در ارتباط با قیمت مصوب عرضه دام‌زنده در جایگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های در نظر گرفته‌شده نیز گفت: «سقف قیمت ۸۵‌هزار‌تومان برای هر کیلوگرم دام‌زنده در نظر گرفته‌شده، البته چانه‌زنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی صورت‌گرفته تا قیمت در جایگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها کمتر باشد؛ همچنین در این بخش نیز با توجه به مشارکت و همکاری ستاد اجرایی حضرت امام و اتکا نیز ۳ الی ۴‌هزار دام به‌صورت یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در جایگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها عرضه خواهد شد و این کار در راستای کاهش عرضه قیمت دام‌زنده خواهد بود.‌»

فصاحت در پایان یادآور شد؛ ساختار سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری در جهت حمایت از مصرف‌کننده است و قیمت‌ها در این سازمان مناسب‌تر از بخش‌های دیگر بازار است. موضوعی که در مورد میوه و تره‌بار و سایر اقلام وجود دارد.