عبدالرحیم احمدی گفت: «نوسان نرخ دلار تاثیر زیادی روی قیمت ساعت مچی داشته است. واردات با دلار آزاد، بازار این کالا را به‌شدت وارد رکود وگرانی کرده است.‌»

وی گفت: «افزایش تعرفه واردات و همچنین نرخ ارز تاثیر زیادی روی قیمت نهایی ساعت مچی در بازار داشته است.‌»

این فعال صنفی تاکید کرد: «ساعت‌های مچی عموما از سوئیس و سایر کشورهای اروپایی وارد بازار مصرف ایران می‌شوند که قطعا این کالا با برندهای مطرح دنیا و سایر لوازم جانبی، گارانتی و بسته‌بندی‌های خاص با قیمت بالا وارد بازار داخل می‌شوند، بنابراین هرقدر نرخ دلار در کشور پایین‌تر باشد قیمت نهایی ساعت‌های مچی در بازار نیز کاهش می‌یابد.‌»

عبدالرحیم احمدی در ادامه گفت: «ساعت مچی با رقم‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد که بیشتر ساعت‌ها به دلیل برند بودن، قیمت‌های بالایی دارند اما در همین بازار ساعت‌های فیک به دلیل ارزانی نسبت به ساعت‌های مچی‌ اصل، مورد استقبال مردم قرار دارند.‌»

وی در ادامه تاکید کرد: «همان‌طور که گفته شد افزایش نرخ دلار باعث گرانی ساعت‌های مچی در بازار شده و تقاضای خرید در بازار با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال‌گذشته مواجه شده است. در حقیقت خانواده‌ها ساعت‌مچی را از لیست خریدهای اصلی خود حذف کرده‌اند، اما عده کمی هم هستند که برای خرید ساعت‌مچی مبالغ بالایی را با توجه به سلیقه خود پرداخت می‌کنند.‌»

این مسوول صنفی سازندگان و فروشندگان ساعت یادآور شد: «واردات ساعت‌مچی به دلیل سرعت پایین صدور مجوز واردات از سوی بانک مرکزی ۵۰‌درصد کاهش یافته است. برای واردات ساعت‌مچی ابتدا واردکنندگان باید در سامانه وزارت صمت ثبت‌سفارش کنند، سپس در صورت تایید واردات از سوی بانک مرکزی اجاره ترخیص کالا (ساعت مچی) به گمرک صادر می‌شود.

احمدی در پایان گفت: «تمام ساعت‌های‌مچی‌ موجود در بازار، وارداتی هستند و متاسفانه ساعت مچی در داخل کشور تولید نمی‌شود، اما ساعت‌های دیواری، رومیزی و ایستاده با موتورخارجی و با بدنه ایرانی وارد بازار مصرف داخل می‌شوند.‌»