ایسنا- اگر عملیات توزیع سود سهام عدالت از طریق صندوق تعاون دنبال شود، ضمن ایجاد پشتوانه مالی برای تعاونی‌ها، صندوق تعاون تسهیلات بیشتری را به طرح‌های اشتغال‌زا و کارآفرین در کشور اعطا خواهد کرد.

عبدالمجید غریب رضا، معاون طرح و برنامه وزارت تعاون طرح واگذاری سهام عدالت را توزیع عادلانه درآمد میان اقشار و دهک‌های متوسط و محروم جامعه عنوان کرد و گفت:‌ ۴۰درصد سهام شرکت‌ها در کشور از طریق تعاونی‌ها واگذار و کار واگذاری سهام عدالت نیز از اقشار کم درآمد شروع شده است. معاون وزیر تعاون به تعداد دریافت‌کنندگان سهام عدالت اشاره و اظهار کرد: پنج میلیون نفر تاکنون در ۳۳۷ شرکت تعاونی‌ سهام عدالت دریافت کرده‌اند و در مرحله بعدی که کار واگذاری سهام به روستاییان و عشایر صورت خواهد گرفت، پیشنهاد کرده‌ایم که شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در روستاها نیز شکل بگیرد. وی تصریح کرد: در انتظار تصمیم ستاد سهام عدالت هستیم و اگر این شرکت‌ها در روستاها ایجاد شوند، در راستای عدالت محوری، توزیع ثروت در سطح جامعه روستایی را عملیاتی کرده‌ایم.

معاون طرح‌ و برنامه وزارت تعاون در عین حال تفکیک سهام روستایی از شهری را خواستار شد و گفت: سازمان خصوصی‌ سازی هنوز نسبت به این موضوع پیشنهادی نداشته ‌است، اما ما پیشنهاد کردیم که سهام پنج ملیون نفر شهری با سهام هفت میلیون نفر روستایی در آمیخته نشود و هر کدام جایگاه خود را داشته باشند تا منافعی که می‌خواهیم از این طریق به روستاییان و عشایر برسانیم به صورت واقعی، عملی، شفاف و مشخص باشد.

توزیع سهام عدالت بین ۲۵۰هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

سرپرست معاونت امور حمایت از خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)، فاضلی، با بیان این که در سال جاری حدود ۲۵۰هزار خانوار جدید تحت پوشش این کمیته قرار گرفته‌اند، افزود: سهام اختصاصی بین خانوارهای جدید تحت پوشش و افرادی که در دوره قبل موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند، توزیع می‌شود.

به گفته وی مددجویان باید برگه‌های فراخوان سهام عدالت خود را به شرکت‌های تعاونی مربوطه شهر خود ببرند، تا از آنجا برگه سهام عدالت را دریافت و با در دست داشتن این برگه به شعب بانک‌های سپه مراجعه و سود سهام خود را دریافت کنند.

سرپرست معاونت امور حمایت از خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) ارزش سهام عدالت هر یک از مددجویان را ۵۰۰هزار تومان و سود متعلقه را ۶۷هزار تومان اعلام کرد.