روزنامه اطلاعات در شماره 1509 خود در سیزدهم دی‌ماه 1310 در خبری نوشته است: امروز ساعت 3 بعدازظهر، کلاس احصائیه و سجل احوال مملکتی رسما افتتاح شد. در ادامه این خبر آمده است:

«... نظر به توجه مخصوصی که به بسط و توسعه و حسن جریان امور سجل احوال، احصائیه مملکتی معطوف می‌گردد و نظر به اینکه برای مامورین احصائیه و سجل احوال، علاوه بر معلومات علمی لازم است اطلاعات فنی نیز دارا باشند و در تعقیب پیشنهاد آقای دکتر بهرامی رئیس احصائیه و سجل احوال کل مملکتی، هیات وزیران چندی قبل تصویب نمودند که مستخدمین «دون اِشِل» (رده پایین) احصائیه و سجل احوال که دارای حسن سابقه می‌باشند، پس از خاتمه کلاس احصائیه و از عهده برآمدن مواد پروگرام (برنامه) مشمول قانون استخدام گردیده و رتبه اداری به آنها داده می‌شود. به‌طوری که اطلاع یافتم و برای اولین دوره، کلاس مستخدمین دون اِشِل احصائیه و سجل احوال که دارای تصدیق نامه ۳ ساله متوسطه باشند و همچنین مستخدمین دون اِشِل سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که نیز تصدیق‌نامه مزبور را یافته باشند، قبول می‌شوند، کسانی که دارای تصدیق نامه ۳ ساله نباشند به‌طور مستمع آزاد در کلاس احصائیه شرکت خواهند کرد.»

مقام اول چغندر کرج در جهان!

84 سال پیش چغندر کرج توانست مقام اول کیفیت را در میان چغندرهای دیگر ممالک به خود اختصاص دهد. این مطلب از خبری که روز سیزدهم دی‌ماه 1310 در جراید وقت منتشر شده، استنباط می‌شود. در این خبر کوتاه آمده است: «... به قرار اطلاع حاصله از طرف موسسه فلاحتی کرج، چندی قبل مقداری از انواع بذرهای چغندرقند کشت و زرع شده و مورد امتحان قرار گرفته است، محصول چغندر قند موسسه مزبور در این اواخر به دست آمده و برای تجزیه در لابراتوار موسسه مذکور تجزیه شده و در نتیجه ‌طوری که اطلاع می‌دهند ماده قندی آن حدود 22 درصد می‌باشد و کاملا رضایت‌بخش است، در حالی که چغندرهای دیگر ممالک اکثرا بیش از 14 تا 16 درصد دارای ماده قندی نیستند و از این حیث چغندرقند کرج در مقام و درجه اول جهان قرار دارد! همچنین در خبری کوتاه در همین روز آمده است: طبق دستوری که از طرف اداره کل تجارت به اداره جواز واردات داده شده بود، کلیه درخواست‌های واصله راجع به ورود قند و شکر و جواز آنها صادر و به صاحبانش تحویل گردیده و آنها نیز به نوبه خود اقدام به خروج قند و شکرهای وارده از گمرکات نموده‌اند.»