سردفتران تهران در یک اقدام مشترک اعتراضی نسبت به وصول مالیات بر معاملات از گرفتن آن خودداری کردند. در خبری که روز شنبه 5 دی ماه 1326 در جراید در این باره انتشار یافت، آمده است: در نتیجه دعوتی که از طرف آقای ملایری سردفتر اسناد رسمی شماره 32 تهران از عموم آقایان سردفتران به عمل آمده بود، در روز 29 آذر ماه، 98 نفر از آقایان سردفترداران در محل کانون سردفتران حضور یافته و پس از مذاکرات زیاد، تصمیم مقتضی نسبت به عدم وصول مالیات از معاملات گرفته شد و نامه‌ای در این باره به امضای آقایان به مجلس شورای ملی صادر و به وسیله پنج نفر از منتخبان سردفتران به ریاست مجلس شورا تقدیم شد.

صنعت بطری‌سازی در ایران
آغاز به کار شرکت شیر پاستوریزه ایران را باید نقطه عطفی در صنعت بطری سازی ایران دانست. در گزارش کوتاهی که در روزنامه اطلاعات ۵ دی ماه ۱۳۳۶ آمده، در این باره می‌خوانیم: در سال قبل (۱۳۳۳) موافقت‌نامه‌ای بین مقامات سازمان برنامه و اداره اصل چهار به امضا رسید که به موجب آن، اداره اصل چهار، پرداخت ۲۰۰ هزار دلار وجوه لازم برای تهیه ماشین‌آلات کارخانه بطری‌سازی را تعهد نمود و سازمان برنامه نیز اعتباری به مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای ساختمان‌ کارخانه و سایر هزینه‌های ریالی آن اختصاص داد و بالاخره کارخانه بطری‌سازی چندی پیش در محل کارخانه شیشه‌سازی واقع درجنوب تهران نصب شده است و ظروف فعلی شیر پاستوریزه و فرآورده‌های دیگر آن نیز ساخت همین کارخانه جدیدالتاسیس است. در ایجاد این کارخانه بطری‌سازی، گذشته از کمک مالی اداره اصل چهارم، وجود آقای «ایکسن» کارشناس آمریکایی نیز حائز اهمیت است، آقای ایکسن مدتی است که به ایران آمده و کلیه اقدام‌هایی که در کارخانه شیشه‌‌سازی در زمینه تغییر کوره‌ها و در نتیجه افزایش راندمان کار آنها به عمل آمده زیر نظر و به دست وی صورت گرفته است و ثمره فعالیت این کارشناس در کارخانه شیشه‌سازی سازمان برنامه، میزان محصول قابل فروش کارخانه را ‌از ۱۵ ریال به ۵/ ۸ ریال تقلیل داده است.

تشکیل شرکت‌های اتوبوسرانی تهران

برای بهبود وضع اتوبوسرانی پایتخت چندی قبل بنا به پیشنهاد اداره کل شهربانی تصویب‌نامه‌ای از هیات دولت صادر شد که به موجب آن سرویس‌های اتوبوسرانی شهری الزاما به صورت شرکت‌های سهامی اداره شود.در ادامه این خبر که روز ۵ دی سال ۱۳۲۶ در جراید منتشر شد آمده است. تاکنون شرکت‌هایی مشغول به کار شده‌اند که به این شرح هستند:
- شرکت سهامی اتو آهن (برای اداره مسیر خط 2 و 18 خیابان پهلوی و راه‌آهن)
- شرکت سهامی تهران سیر (برای اداره مسیر خط ۸ و ۹ خیابان شاهرضا و دانشگاه)
شرکت سهامی اتومیگون (برای اداره مسیر میگون- اوشان، فشم کلندوک و لشگرک)
برای مسیرهای دیگر شرکت‌هایی نظیر شرکت‌های بالا در شرف تاسیس است که تاکنون تشریفات قانونی آنها انجام شده است.

شعر تبلیغاتی برای فروش زمین‌های ویلاشهر کرج
سازمان عمرانی و ساختمانی کرج در سال ۱۳۳۶ به هر طریق ممکن برای فروش زمین‌های ویلاشهر کرج فعالیت تبلیغاتی می‌کرد از جمله آن، یک قطعه شعر (که معلوم نیست سراینده‌اش کیست) که در تاریخ پنج‌شنبه ۵ دی ماه ۱۳۳۶ در روزنامه‌ها به چاپ رساند به این مضمون:
ز «ویلاشهر» دارد هر که سهمی
چه باشد دیگر اندر دل ملالش
که روح افزا و جانبخش و مصفاست
هوای پاک و صاف و بی‌مثالش
همیشه جاری است از جویباران
چو آب زندگی، آب زلالش
نه آید بر قلم توصیف ملکش
نه می‌گنجد به دل و هم و خیالش
رقیبی نیست چون او را به میدان
«خداوندا نگهدار، از زوالش»
که معلوم شد مصرع آخر آن را از حافظ شیرازی کش رفته است. در پایان نیز یادآور شده است: این زمین‌ها که در نزدیکی آن بهداری، پست و تلگراف و تلفن، نانوایی و مغازه خواربار و آب جاری قنات، موجود است از قرار متر مربعی 11 تا 20 ریال به فروش می‌رسد.

نصب ماشین‌آلات کارخانه چیت ری

در گزارش‌های کوتاهی که در چنین روزی (۵ دی ۱۳۲۶) در جراید انتشار یافت آمده است: ساختمان‌های دفتر، سالن دستگاه نساجی، سالن اسباب یدکی و نخ‌ریسی کارخانه چیت‌سازی تهران، (روبه‌روی سیلوی تهران) خاتمه یافته است و پی‌ریزی ساختمان انبار پنبه و سالن نخ‌ریسی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع شروع شده است. از دو حلقه چاه آبی که برای استفاده کارخانه حفر شده است و فعلا دارای هفت‌سنگ آب (جاری) است برای درختکاری‌های محوطه کارخانه استفاده می‌شود و در نظر است تا ۱۰۰ هزار درخت در محوطه کارخانه کاشته شود و غیر از ۱۸۰۰ تن از ماشین‌آلاتی که قبلا جمع‌آوری شده بود، ۱۳۰۰ تن دیگر از ماشین‌ها و لوازم کارخانه از انبار گمرک و بنادر جمع شده و به کارخانه منتقل شده است. نصب ماشین‌آلات دستگاه نساجی چند روز است شروع شده و قرار است تا اوایل سال آینده (بهار ۲۷) تمام شود و برای بهره‌برداری از دستگاه نساجی پیش‌بینی شده که از محصول نخ کارخانه شاهی استفاده شود. این دستگاه می‌تواند سالی سه‌میلیون متر متقال و چیت تهیه کند. برای تکمیل دستگاه ریسندگی این کارخانه اقدامی از طرف بانک به عمل آمده تا ماشین‌آلات و لوازمی که به علت پیدایش جنگ در بنادر اروپا مانده است به تهران حمل و مورد استفاده قرار گیرد.

تنظیم و تالیف: حسن فرازمند