1621: گالیله ساخت تلسکوپ را تکمیل کرد.

1834: اتحادیه گمرکی آلمان، عملیات مرتبط با وظایف اجرایی خود را آغاز کرد.

1854 : در جریان یک شورش عظیم، بیشتر از 20 نفر از کارگران معدن طلا در منطقه بالارات استرالیا توسط پلیس ایالتی کشته شدند. این معدن یکی از مهم‌ترین منابع استخراج طلا در آن زمان بود.

1901: تئودور روزولت، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده از کنگره این کشور خواست قدرت «تراست»‌های اقتصادی را به صورت منطقی کاهش دهند.

۱۹۱۰: لامپ روشنایی «نئون» برای اولین بار توسط ژرژ کلود در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد.
ژرژ کلود در سپتامبر ۱۸۷۰ میلادی در پاریس به دنیا آمد. او در رشته شیمی درس خواند و به آزمایش روی گازها پرداخت. او پس از مدت‌ها آزمون و خطا موفق به ساخت لامپ نئون شد. به این ترتیب که دو سر یک لوله را به دو الکترود وصل کرد و پس از عبور جریان از این لوله نور قرمزرنگی تولید شد. این اختراع او صنعت تبلیغات در سطح شهرها را متحول کرد. کلود در ۲۳ مه ۱۹۶۰ درگذشت.

1914: سلطان احمدشاه قاجار در مجلس شورای ملی حاضر شد و بیطرفی ایران در قبال جنگ اروپائیان (جنگ جهانی اول) را مورد تاکید قرار داد.

1927: نخستین فیلم مشترک لورل و هاردی به نمایش درآمد.

1967: برای نخستین بار در تاریخ پزشکی دکتر کریستین برنارد، در بیمارستان گروت شورد کیپ تاون در جمهوری آفریقای جنوبی عمل پیوند قلب انجام داد که از آن پس امری عادی شده است.

1971: در جریان قیام مسلحانه بنگالی‌ها که خواهان استقلال و جدایی از پاکستان بودند و هند به آنان کمک می‌رساند، نیروی هوایی پاکستان به 11 پایگاه نیروی هوایی هند حمله غافلگیرانه کرد و سومین جنگ دو کشور در طول 24 سال آغاز شد که برنده آن هند بود.