کیت‌‌‌‌‌‌های تشخیصی با فناوری‌‌‌های ایمونوفلورسنت، دستگاه و کیت‌‌‌های تشخیصی لب‌‌‌کارد A۱C reader تولید شرکت پیشرو تشخیص پایا و کیت‌‌‌های تشخیصی کمی ‌‌‌لومینسانس، تولید شرکت آپتاسیس از گروه پیشتازطب، رونمایی شدند.  در این مراسم، حیدر محمدی بر حمایت از تولیدکنندگان با عمق تولید بالا تاکید کرد. بهروز حاجیان تهرانی، مدیرعامل گروه پیشتازطب در این رونمایی با تاکید بر اینکه محصولاتی که امروز از آن رونمایی می‌شود طرح‌‌‌های کلان ملی هستند، عنوان کرد: این گروه امکان بومی‌‌‌سازی همه فناوری‌‌‌های آزمایشگاهی مورد نیاز کشور را دارد. همچنین سعیدرضا شاهمرادی، مدیرکل دفتر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز ضمن در جریان قرار گرفتن از آخرین وضعیت تولیدات گروه، از اتخاذ سیاستگذاری‌‌‌ها به‌‌‌سمت حمایت از تولیدکنندگان داخلی با عمق تولید بالا خبر داد.

در سال‌‌‌های اخیر که مراکز آزمایشگاهی با مشکل تامین پایدار کیت‌‌‌های وارداتی مواجه هستند و از طرفی، کشور با بحران ارزی روبه‌روست، تولید داخلی فناوری‌‌‌های پیشرفته آزمایشگاهی می‌تواند راهگشا باشد. پیشرو تشخیص پایا توان تولید سالانه ۲۵ میلیون تست ایمونوفلورسنت را داراست که  می‌تواند صرفه‌‌‌جویی ارزی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری را ایجاد و تقریبا کل نیاز کشور را به این محصول تامین کند. به علاوه، این شرکت برای اولین بار دستگاه و کیت‌‌‌های تشخیصی A۱C reader را در کشور تولید کرده است؛ این آنالایزر برای کمک به کنترل دیابت مورد استفاده آزمایشگاه‌‌‌ها، کلینیک‌‌‌ها و بیمارستان‌‌‌ها قرار می‌گیرد و از کیت‌‌‌های پرمصرف و مورد نیاز نظام سلامت در بحث تشخیص دیابت محسوب می‌شود.

برحسب طرح کلان ملی کمی‌‌‌لومینسانس که در سال ۱۳۹۹ بین شتاب‌‌‌دهنده گروه شرکتی پیشتازطب با معاونت علمی ریاست جمهوری به تصویب رسیده، برآورد می‌شود که تا سال ۱۴۰۴ می‌توان ۶۰‌درصد از نیازهای کشور به کیت‌‌‌های تشخیصی کمی‌‌‌لومینسانس را از طریق تولید داخلی این محصول تامین کرد. به گفته مدیران گروه پیشتازطب، در مجموع، در بخش تامین کیت‌‌‌های آزمایشگاهی پتانسیل صرفه‌‌‌جویی ارزی ۲۵۰ میلیون دلاری با اتکا به توان متخصصان این مجموعه وجود دارد. گروه شرکتی پیشتازطب متشکل از شرکت دانش‌‌‌بنیان پیشتازطب فعال در زمینه تولید کیت‌‌‌های الایزا، شرکت‌های آپتاسیس، تولیدکننده کیت‌‌‌های کمی ‌‌‌لومینسانس، پیشرو تشخیص پایا، تولیدکننده فناوری فلورسنت، هوراطب، تولیدکننده محصولات دانش‌‌‌بنیان تشخیص ناخالصی دارویی، زینوم، پلت‌فرم ارائه خدمات و محصولات حوزه Longevity و مرکز نوآوری سیناپس، شتاب‌‌‌دهنده تخصصی فناوری‌‌‌های تشخیصی است.