وی افزود: فقط به لحاظ توزیع عادلانه کالاهای تنظیم بازاری، سامانه‌ای به‌نام سامانه تنظیم بازار ایجاد کردیم تا کالاها به درستی توزیع شوند.

بنانژاد تصریح کرد: بسیاری هستند که درخواست خرید کالای یارانه‌ای را دارند اما یا به‌دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب یا تخلف واحد یا هر دلیل دیگری، موفق به دریافت این کالاها نمی‌شدند. با وجود این سامانه به راحتی می‌توان کالاها را توزیع کرد تا به نیازمندان برسد. این سامانه فقط برای شکر و روغن و تنظیم بازار استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال هر کیلو شکر برای مصرف خانوار هشت هزار و ۷۰۰ تومان بوده، درحالی‌که قیمت مصوب هر کیلو شکر صنعتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار تومان در بازار است. اختلاف ۳ هزار تومانی باعث می‌شود برای واحدهای صنعتی صرفه اقتصادی داشته باشد که شکر خانگی را تهیه و استفاده کنند. بنابراین اگر این سامانه نبود بخش زیادی از شکری که برای مصرف خانگی است از چرخه مصرف خارج و به قسمت صنعت وارد می‌شد، اما الان چنین مشکلی وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف مشهد در مورد وضعیت اتباع غیرایرانی در خرید این کالاها گفت: اتباع غیرایرانی نیز می‌توانند به جای کد ملی از شماره آمایش استفاده کنند و در سایت چنین قسمتی تعبیه شده است. این افراد می‌توانند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند البته این امکان با شماره آمایش و برای مهاجران قانونی وجود دارد.

وی همچنین بیان کرد: دولت یارانه‌ای را در بخش کالاهای اساسی هزینه می‌کند، بنابراین کالای اساسی باید به قیمت مناسب دست مردم برسد. ولی در یک تا دو سال اخیر و با افزایش قیمت‌ها شاهد این نبودیم که کالاهای یارانه‌ای به همه مردم برسد.

بنانژاد یادآور شد: همه می‌گویند نظارت وجود ندارد اما در واقع مکانیزم نظارت همین سامانه تنظیم بازار است. این سامانه کار نظارت را بسیار راحت می‌کند تا مطمئن شویم کالاها به‌دست مردم می‌رسد.