رسول شجری با اشاره به فعالیت گسترده صنوف تحت پوشش این اتحادیه از طریق اینترنت گفت: «شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های مکرر موجب شد تا بسیاری از واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه به سمت و سوی فعالیت‌های اینترنتی روی آورند. درحال‌حاضر بیش از ۶۰ تا۷۰ درصد از اعضای این اتحادیه با یادگیری و فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای نوین خود را به این فناوری و علم مسلح کرده و به مشتریان خود به‌صورت اینترنتی خدمات ارائه می‌کنند.»

وی در ادامه گفت: «دادوستد‌های سنتی و کسب‌وکارهای نوین هر کدام ویژگی‌ها و روش‌های مربوط به خود را دارند. در این راستا همراه شدن این دو کسب‌وکار می‌تواند ضمن ایجاد شرایط بهتر برای هر کدام از دو گروه فعال اقتصادی، برای اقتصاد کشور نیز بسیار مفید باشد. ما به هر حال باید در سیستم‌های جدید و نوین کاملا آگاه و با مطالعه پیش برویم. نمی‌توانیم درجا بزنیم. هر چه زودتر باید با تکنولوژی آمیخته شویم.»

این مقام صنفی با تاکید بر اینکه اتحادیه آمادگی لازم برای رسیدگی به هرگونه شکایت در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی را دارد، گفت: «اتحادیه کاملا آماده است تا در صورت شکایات احتمالی از سوی شهروندان به موضوع رسیدگی و با احراز حق، پیگیری کرده و اجازه ضرر و زیان به هیچ‌کدام از طرفین معامله داده نشود. باید اشاره کرد که تا کنون به برخی از شکایات کسب‌وکارهای اینترنتی رسیدگی شده است. فعالان در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی، کالای خود را از تولیدکنندگان و واردکنندگان تهیه می‌کنند، بخش‌خصوصی به‌صورت سنتی مسوول تهیه و تدارک کالا و تامین کالاهای موردنیاز به مشتریان اینترنتی است؛ بنابراین موضوع شکایت با در دست داشتن مدارک خرید که همان شبکه‌های مجازی است می‌تواند کاملا مورد پیگیری قرار گیرد.»

شجری با تاکید بر ضرورت فعالیت مضاعف در ماه‌های پایانی سال بیان کرد: «در شرایط اضطرار در ماه‌های پایان سال هستیم و با توجه به اینکه سال گذشته کسب وکار خوبی نداشتیم و از اسفند ۹۸ تاکنون روزهای تعطیلی و کسادی زیادی را تجربه کردیم، نیاز است که در دوماه پایان سال ۱۱ و ۱۲ ساعات کار به نسبت این روزها، بیشتر شود و پس از پایان این دو ماه، مجدد ستاد ملی کرونا ساعات کار را به حالت اولیه بازگرداند.»