دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت‌الله غفاری: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در استان، ۵/ ۵۵۵ درصد رشد داشته است. قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشستی خبری افزود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، تقاضای سرمایه‌گذاری داخلی در این استان نیز رشد ۲۰۰ درصدی نشان می‌دهد. وی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری دولتی در استان نیز طی سال گذشته، ۹۴/ ۱۱۱ درصد رشد در مقایسه با سال ۹۲ داشته است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: راه‌اندازی سه گاوداری ۲۵۰۰ رأسی از تقاضاهای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود. همچنین صدور مجوز راه‌اندازی ۱۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان از اقدامات مهم در سرمایه‌گذاری بخش صنعت این استان به شمار می‌رود. استاندار چهارمحال و بختیاری این استان را مستعد تولید آهک هیدراته به‌عنوان ماده اولیه تولید فولاد دانست و اعلام کرد: اکنون این محصول از خارج وارد می‌شود، اما در این بخش تقاضای سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی در استان داریم. وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، برای رفع مشکل واحدهای تولیدی استان ۱۱۰ نشست تخصصی برگزار شده که در این نشست‌ها وضعیت ۳۰۰ واحد تولیدی تعیین تکلیف و موانع تولید ۴۵ طرح صنعتی نیز برطرف شده است.

سلیمانی‌دشتکی اعلام کرد: رفع مشکلات مربوط به طرح‌های پتروشیمی لردگان و بروجن و آغاز فعالیت سرمایه‌گذار جدید در این طرح‌ها طبق دستور وزیر نفت، از دیگر اقدامات شاخص دولت یازدهم در این بخش به شمار می‌رود. وی اظهار کرد: فعالیت اتاق فکر تدبیر در توسعه استان و نمونه شدن این اتاق در کشور، نقش مهمی در کاهش مشکلات سرمایه‌گذاری و ایجاد تحول در این بخش داشته است. استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت بسیاری از واحدهای تولیدی استان تعطیل، نیمه‌تعطیل یا دارای تولید با ظرفیت پایین بودند که با برنامه‌ریزی‌های علمی و کارشناسی صورت گرفته، مشکلات این واحدها رفع شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه نیمه نخست سال آینده، دوران شکوفایی بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری مهم در استان محسوب می‌شود، اعلام کرد: به‌منظور کادرسازی و پرورش مدیران آینده، افزون بر ۲۰ نیرو از سایر دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به استانداری منتقل شدند.

وی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند نیازهای خود را از تولیدات داخل استان تامین و از خرید جنس در خارج استان خودداری کنند. رسانه‌های گروهی نیز باید تخلفات احتمالی برخی دستگاه‌های اجرایی را با رعایت حفظ آبروی افراد اطلاع‌رسانی کنند. سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، از اقدامات مدیریت ارشد استان به‌منظور بررسی نقاط ضعف و قوت در مجموعه اداری استان به شمار می‌رود. وی همچنین به پیگیری مسائل مربوط به طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای اشاره و تاکید کرد: در این مدت، در دو حوضه بهشت‌آباد و گلاب اختلاف نظرهایی وجود داشت که با پیگیری‌های کارشناسی و برگزاری نشست‌های تخصصی در سطح ملی و استانی، مشکلات این دو حوضه به صورت علمی بررسی و تا حدودی رفع شد. وی اجرای طرح‌های گازرسانی به مناطق روستایی سخت‌گذر و محروم استان را از دیگر اقدامات مهم دولت اعلام و تصریح کرد: سال گذشته، ۵۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفت.