دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در مرداد‌ امسال، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب به عدد ۲/ ۲۰۳ و ۶/ ۲۱۶ درصد رسید که این شاخص نسبت به ماه قبل در نقاط شهری به میزان ۶/ ۰ درصد و در نقاط روستایی استان به میزان ۳/ ۰ درصد افزایش یافته است.

سیدلطف‌الله هاشمی اظهار کرد: در این ماه میزان افزایش شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی نسبت به ماه قبل در نقاط شهری و روستایی کشور به ترتیب ۵/ ۰ و ۶/ ۰ درصد اعلام شده است. وی افزود: ﻧﺮخ ﺗﻮرم شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در ۱۲ ﻣﺎه منتهی به مرداد امسال در نقاط شهری ۱۰ درصد و در نقاط روستایی استان ۸/ ۹ درصد بوده که نسبت به رقم مشابه کل کشور، به ترتیب ۸/ ۳ و ۲/ ۳ درصد کمتر بوده است.

وی گفت: خوزستان از نظر این شاخص در نقاط شهری در رتبه ۳۱ (کمترین میزان) و در نقاط روستایی در رتبه ۲۸ بین استان‌های کشور قرار دارد.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اعلام کرد: افزایش شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب ۸/ ۶ درصد و ۹/ ۸ درصد بوده که نسبت به رقم مشابه کل کشور به ترتیب ۷/ ۴ و ۳ درصد کمتر بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ﻧﺮخ ﺗﻮرم ۱۲ ﻣﺎه منتهی به مرداد امسال در ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» در نقاط شهری ۱/ ۱۰ درﺻﺪ و در نقاط روستایی استان ۶/ ۹ درصد بوده که بیشترین ﻧﺮخ ﺗﻮرم منتهی به تیر امسال در نقاط شهری مربوط به «نان و غلات» به میزان ۵/ ۱۹ درصد و پس از آن به «میوه و خشکبار» به میزان ۸/ ۱۵ درصد و کمترین آن مربوط به سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات) به میزان ۵/ ۲ درصد اختصاص داشته است.

وی اعلام کرد: در نقاط روستایی «میوه و خشکبار» با ۸/ ۳۵ درصد و «نان و غلات» با ۵/ ۱۴ درصد بیشترین و سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات) با ۹/ ۲- درصد کمترین ﻧﺮخ ﺗﻮرم در ۱۲ ﻣﺎه منتهی به تیر امسال را بین ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» داشته‌اند.

هاشمی در ادامه گفت: ﻧﺮخ ﺗﻮرم ۱۲ ﻣﺎه منتهی به مرداد امسال در ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﮐﺎﻻﻫﺎی ﻏﯿﺮﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت» در مرداد امسال در نقاط شهری ۱۰ درﺻﺪ و در نقاط روستایی استان ۴/ ۱۰ درصد اعلام شده اﺳﺖ؛ بین این گروه بیشترین تورم مربوط به «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» بود که میزان آن در نقاط شهری ۲/ ۲۳ درصد و در نقاط روستایی ۱/ ۱۹درصد بوده است.