دنیای اقتصاد، رشت، مجتبی عابدینی بی‌بالانی: برای حل مشکلات صنایع گیلان باید همه به‌ویژه بانک‌ها بکوشیم و عینک بدبینی نسبت به واحدهای صنعتی را از چشم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با اعلام این مطلب افزود: عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان مربوط به نقدینگی و وام‌هایی است که صنایع قبلا دریافت کرده‌اند و شرایط سخت اقتصادی موجب شده تا از بازپرداخت آن ناتوان باشند.

طهمورث لاهوتی اشکوری افزود: برای کمک به وضعیت تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی تالش باید بازپرداخت وام‌های معوقه برای واحدهای صنعتی تقسیط شود تا بتوانند در یک دوره چندساله آن را پرداخت کنند.

وی گفت: شهرک صنعتی تالش ۴۰ هکتار است و دارای ۴۵ واحد صنعتی اشتغال‌زایی به تعداد ۵۶۶ نفر است.

فرماندار شهرستان تالش نیز در این جلسه گفت: اعطای تسهیلات، بازپرداخت‌ها، سرمایه در گردش، توسعه و افزایش نیروهای کیفی از مشکلات واحدهای صنعتی است.

علی فتح اللهی برطرف شدن موانع تولید در این شهرستان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برطرف شدن موانع از ظرفیت‌های ممتاز این شهرستان برای ایجاد اشتغال و توسعه استفاده‌ شود و شاهد شکوفایی این شهرستان باشیم.

علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسات بیان مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها است، دستگاه‌های اجرایی همچون آب، برق، گاز، منابع طبیعی، محیط‌زیست، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، بانک‌های عامل و شهرک‌های صنعتی استان عضو کارگروه حمایت از تولید هستند.

وی گفت: تاکنون۵۳۰ مصوبه در این کارگروه به تصویب رسیده که ۲۸ درصد این مصوبات اجرا شده است.

محمدحسین اصغریان، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان نیز در این جلسه اعلام کرد: تشکیل کارگروه حمایت از تولید براساس یکی از مصوبات دولت است و این کارگروه به‌منظور رفع موانع تولید برگزار می‌شود.

وی مصوبات کارگروه را به مثابه مصوبات هیات دولت دانست و افزود: شرایط موجود، وضعیت دشواری را برای بخش صنعت و تولید ایجاد کرده که دولت از تمام ابزارهای خود برای کاهش موانع استفاده می‌کند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها باید برای انجام به موقع مصوبات و پیگیری آنها مدیران خود را توجیه کنند تا کارها به سرعت انجام شود.