دنیای اقتصاد، اصفهان: معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: برای متقاضیان مشاغل خانگی تسهیلات بانکی مناسبی در نظر گرفته شده است. ابوالقاسم معمار مقدم در همایش «نقش کسب‌وکار خانگی در افزایش سطح درآمد خانوار و توسعه اقتصادی»، افزود: فعالان حوزه مشاغل خانگی باید از طریق دستگاه‌های مربوطه تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات ارائه دهند.

وی اضافه کرد: این اداره کل همچنین به دنبال پرداخت یارانه برای دریافت‌کنندگان تسهیلات است.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به وجود ۳۴۰ رشته مشاغل خانگی اظهار کرد: بازارچه‌های مشاغل خانگی در شهر اصفهان به صورت موقت برپا می‌شده اما به دنبال برپایی دائمی آنها برای عرضه تولیدات خانگی هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز به دنبال بیمه کردن مشاغل خانگی است تا توسعه این نوع مشاغل تحقق یابد. معمار مقدم گفت: دبیرخانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هدف از اجرای این طرح ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از آنها است. وی ادامه داد: برای ساماندهی این مشاغل مجوزهایی به صورت انفرادی و خوشه‌ای صادر می‌شود تا بتوانند از خدمات بیشتری استفاده کنند.

وی افزود: در بسیاری از حوزه‌ها مانند کشاورزی، صنعت، تجارت و فنی و حرفه‌ای مشاغل خانگی شناسایی شده که یکی از آنها بازاریابی الکترونیکی است.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان یکی از اهداف کشورهای توسعه یافته برای توسعه مشاغل خانگی را توازن میان مسوولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار بیان کرد و افزود: هدف دیگر آنها کاهش هزینه تولید و خدمات است.

وی اضافه کرد: تداوم مشاغل خانگی نیازمند ایجاد تشکل‌های خوشه‌ای و پشتیبان است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال، توسعه کسب‌وکار خانگی است و در کنار مشاغل مربوط به صنایع دستی و میراثی باید به دنبال مشاغل جدید فن آور بود که در بستر خانه انجام می‌شود. معمارمقدم ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های مشاغل خانگی را سرمایه کم، پاره وقت بودن، هزینه پایین کارگری، نبود مسائل مربوط به حمل‌ونقل و عدم ایجاد آلودگی زیست‌محیطی بیان کرد.